lördag, juni 14, 2008

Blomrea!

Årets sommarrea på Solhaga startade idag, vi körde dit för jag behövde byta ut lite penseer mot nåt nytt i krukorna på framsidan.
Det var många som skulle shoppa och trängslen var stor så en o annan hälsena kördes säkert av med kundvagnarna.
Jag fick ta en låda och gå runt och plocka för att det inte skulle ta hela dagen och jag hittade nästan det jag hade tänkt mej utom fuccia som var slut när jag väl kom dit där de skulle stå.






Hade fyra krukor som jag skulle plantera i och jag är inte så himla piffig när det gäller sånt här så Mårbackan hamnade ensam i en kruka på trappan och resten fördelades i de andra tre.
Jag höll mej i år till vitt och mörkrosa.







Det är fint med blommor vid ingången men det är ett tråkigt jobb att hålla dom fräscha i sommarvärmen, jag får springa med vattenkannan så jag vill inte ha för mycket där framme.

Jag fick en rolig utmaning av Marina som jag svarar på imorgon när jag har mer tid.

Ska snart heja fram det svenska laget så vi vinner ikväll igen.

Heja Sverige!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å stackars dig! Vilken utmaning då! Där lär du ha att göra ett bra tag.
Men så mycket snyggt i blomväg du hittade - de blir fina i krukor och en sommar utan krukade växter är väl ingen riktig sommar? Enligt mig!

mvh, Anja

Marina sa...

Ja, vann gjorde vi ju inte men livet går vidare trots det.
Den rean ahr jag missat! Där är väl utgallrat nu misstänker jag.
Mårbacka är en söt pelargon tycker jag.

Pysselprinsessan sa...

Tack för olivträdstipset!! Vilken fin betongfot du gjort! Skall minnas det ifall det blir någor betongande i sommar! :)
Kramar