torsdag, juni 05, 2008

Lite av varje

I går kväll när jag kom hem från jobbet luktade det nåt i hela huset, det luktade mycket och sött och det tog en stund innan jag kom på att det var min Hoya som blommar.






Det är en Hoya shepherdii som jag köpte när vi var på en orkide´ och hoya utställning i höstas i Hässleholm.
Det är första gången den blommar här och den har minst 15 små klasar med blommor och den luktar som sagt mycket, särskilt nu på kvällen.


Skulle köpa potatis häromdagen och kom på att det finns en gårdsbutik inte långt härifrån där de även har en inredningsbutik prästbostället kunde inte låta bli annat än att köpa en söt liten bur där.
Ja och tre kilo potatis.





Ska ha nåt typ hjärtan på tråd inne i den men det får bli till hösten.
Nu är jag ute så mycket jag bara hinner och kan, fast jag försökte mej på att redigera foto i photoshop igår.
Jag satt nog ett par timmar och stundom fastnade handen på musen av svett men jag fick ge upp. Bilden ville inte bli som jag ville, tänkte att jag skulle ha en svartvit bild med en detalj i färg.
Det får bli ett projekt till vintern.

Dagens projekt var att plantera ut nävan och stjärnflockorna jag har fått av Marina, tack snälla för dom.





Ha en underbar kväll!

3 kommentarer:

Marina sa...

Vilken häftig bild den där sista! Jag har också provat photoshop av och till och det där med svartvitt med en sak i färg har jag lyckats med men jag minns inte hur. Jag har kommit fram till att det tar för mycklet tid för mig att redigera om bilderna innan jag lägger ut dem. För mig är det viktigare att jag får till ett inlägg än att bilderna är redigerade. Men visst är det fint...
Blommorna repar sig säkert med mycket vatten.
På prästbostället har jag aldrig varit, men många gånger har jag tänkt att jag ska åka dit.
Buren är söt och jag säger som du, innne får vara till hösten nu är jag helst bara ute.
Hoppas dendär tredje växten också repar sig och får nytt med tiden.

NinaH sa...

Underbar Hoya-blomning Gullig liten bur! Var exakt ligger prästbostället?
Om photoshop bild - svartvitt/färg:
Du kanske redan har kollat här,Millan?:
http://www.webdesignskolan.com/
Om inte:
Gå in på "photoshop". Gå sen till "Färgade detaljer" i sidomenyn.

Anonym sa...

Porslinsblomman kan dofta för mycket inomhus.Hur är det med din?
Själv har jag tagit ut de flesta av krukväxterna - varken hinner eller vill befatta mig med inomhusgrejer nu - tids nog har man sex månader framför sig...;(...att vara inne.

mvh, Anja