söndag, juni 08, 2008

Äpplet faller inte långt från trädet

Min 10-åriga son är en pysslig kille, i gårkväll satt han och täljde och målade och till sist satt han ner det bland mina blommor.





En liten papegoja vid gräset






Och en lite större vid klematisen.

Han är som jag, kan sitta länge och pilla o greja med nåt som är intressant och skapande.






En del av pionens blommor ligger nu på marken men denna hade tur och hamnade i vattenbadet.





Brunnävans vita söta små blommor lyser upp fint i rabatten nu. Den står i den nya och där har inte så mycket tagit sig och börjat blomma än.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En riktig konstnär till son! Tänk så himla fint det är att ha kreativa barn! Så jättefina saker han har gjort!
Papegojorna gör sig jättefint i sommarträdgården!
Jag har också den vita brunnävan och så fint den lyser i skymningen.

mvh, Anja

Marina sa...

Härligt med kreativa barn! Jag stoppar också gärna blommor i vattenblänken nu. Det är så effektfullt.

NinaH sa...

Klart att det måste finnas papegojor i "djungeln"! Sån´t ser bara den som har öppen blick - likt din son!;-)
Till kreativa modern: Vackert arr med den "tillvaratagna" pionen! Vita blommor i skymningen är ljuvt. Nävor är ju en av mina passioner så vita så´na älskar jag förstås särskilt!;-)

Merja sa...

Vilken inspirerande blogg du har! Har läst lite av dina äldre ilägg.Gräddpelargonen verkar jätte fin tycker jag som älskar pellisar:)Hoyor också för det delen!
Papegojorna passade perfekt i trädgården!
Häls.Merja