tisdag, juni 03, 2008

Måndagskul

Måndag har blivit lika med betongdag för mej. Igår var vi sex vuxna och tre barn som försökte vara kreativa och skapa nåt fint i betong.





Det blev stundom ganska trångt runt spannarna och man fick ha koll på var man satte ner förtterna, men allt gick bra och nu är det en veckas väntan tills man kan se resultatet.
Idag värker ryggen och "baklåren" för det där med god arbetsställning tänker ialla fall inte jag på.





Alunroten "Heuchera Regina" börjar att blommar nu och står i fin kontrast till Aklejan






Och nu äntligen börjar min pion med att öppna sig, har sett att det blommar hos flera av er andra redan.

Såg på en annan blogg ett citat av Carl von Linne´

Natura non facit saltus
- naturen gör inga språng

Något jag ska tänka på när jag hela tiden längtar till att nästa knopp ska blomma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är avundsjuk på ndina "betong"måndagar. Det är definitivt något jag borde få lära mig att göra.
Det där att naturen gör inga språng är inte korrekt. Titta på denna försommaren. Blommor som skall normalt blomma andra halvan av juni har redan blommat över!!!

Ha det gott i värmen och låt aldrig klichéer leda tankarna.

mvh, Anja

Marina sa...

Det ser ut och låter som att ni hade kul. Ser fram emot att se resultat sen. Jag skulle också vilja gjuta mer. jag behöver nämligen trampstenar. Måste ta tag i det.
Ska anstränga mig för att komma ihåg blommorna i morgon.
Så fin pion! Det är något speciellt med pioner, så maffiga.

NinaH sa...

Kul med dina "betong-måndagar". Blir sugen! Jag hade också "betong-dagar" för nå´t år se´n & små resultat kan ses i vår trädgård. Men hm... Har så svårt komma mig för att betong-gjuta vidare på egen hand..... Måste nog fixa nya betongdagar, jag med!;-)