onsdag, april 01, 2009

Väggord



Min granne Jenny har gjort sina egna väggord och jag kunde inte annat än göra jag med.
Det var hur lätt som helst.

Först gick jag hem till Jenny och lånade plastfilm som hon köpt över nätet
sen skulle jag bestämma mej för ett motiv och var jag skulle ha det, jag ville ha som Jenny men inte precis likadant (kolla hennes blogg så kanske hon gör ett inlägg om alla sina väggord).

Sen läste jag inte instruktionerna från inspiration och design om hur man förstorade teckensnitten till rätt storlek utan jag fick skriva det för hand på ett papper,
klippa ut det och
rita av det igen spegelvänt på baksidan av plastfilmen.

Det var Matilda som kom på at home och jag tyckte det passade bra bredvid skrivaren.


Bokstäverna till home hade jag över sen jag skrev kök i olika språk i köket




Nu vill jag göra fler och är på jakt efter inspiration till något välkomnande i hallen eller kanske dam och herr symboler till toadörren eller något romantiskt till sovrummet eller ....

Om det blir något mer så visar jag det här om ni vill, men ibland får man alldeles för många idéer att det inte blir något alls av det till sist.

7 kommentarer:

Erika sa...

Roligt med väggord som inte alla andra har.

Mängden folk brujar väl vara det störta problemet när man går på mässor. Har man möjligheten så skall man nog jämt försöka gå på mkt udda tider.

NinaH sa...

Mysigt! Och tack för länkarna! Jag har länge varit på väg göra väggord. Bra att få "handlags-tips"!
Ser fram emot söndag!;-)

Jenny sa...

Så fint!!!
En dag kanske jag får tummarna loss då ska jag visa mina väggord;)
Snällt att du ville bjuda på "paffe". Ses snart!! Kram Jenny

Mittljuvaskafferi sa...

Vad häftigt med de väggorden!
Jag har också tänkt på att skriva något, får se vad det blir.
Hoppas ni får bra väder på söndag.
Kram på dig!
Birgitta

Anjas Hill sa...

Den ungdomen....den ungdomen...tänk att det finns inte så många väggar hemma hos mig att jag skulle få plats med de ord som betyder något. De är rätt många, men få i relation till ordmängden i övirigt...;)!

mvh, Anja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fin idé med dessa väggord.
Önskar dig och gänget en underbar betong-söndag imorgon.
Trevlig helg, Petra

Milla of Sweden sa...

Så fint det blev!!
Jättesnyggt!
Jag har inte hunnit med att kika på bloggar alls då vi varit piskade att bli klar med tömningen av keramikverkstan inför fotograferingen...passar på nu då resten av familjen sover och vi äntligen är färdiga!

Jag är så glad, jag flyger till Simrishamn (eller Malmö) förstås..
i morgon och blir där i en vecka!!
Åh vad det ska bli härligt att se vårblommor igen, har ju hänt en del sen jag var där i februari!
Vi har haft blötsnö har i flera dagar nu, men idag ser det ut att bli uppehåll (hoppas jag)
hoppas dagen blir bra!

Kram Camilla