måndag, april 20, 2009

Botanicus



Katalogen kom idag från Botanicus, jag hade glömt att jag skulle få hem den för jag brukar alltid beställa tillsammans med några på jobbet och får då läsa i den där.
Idag fick jag ha den för mig själv.
Hittade en Dicentra canadensis -silverhjärta som vill växa i halvskugga och skulle passa i den nygrävda rabatten får se hur mycket mer jag vill ha, det finns ju en ekonomisk begränsning på allt köpande som man får ta hänsyn till.

Måste nog påpeka att vi har god grannsämja och att jag vill ha bort häcken inte är en hemlighet för grannen, frun i huset håller med mig men inte mannen som nog mer ser till allt arbete som det skulle innebära att ta bort en tre meter hög häck som har stått här i nästan 40 år och ersätta den med ett lika hållbart plank.
Kanske är det så att han har rätt och att häcken bör stå kvar för man kan undra hur ett plank ser ut om 40 år.

3 kommentarer:

Living by Milla sa...

Härligt att drömma sig bort med den katalogen..man vill ha så mycket nu på våren.

kram!

Annika Christensen sa...

Ekonomiskt begränsning? Helt klart fast i bland glömmer jag bort mig och förköper mig och så får jag vänta ännu längre på ett par nya byxor.
Planket finns nog inte kvar efter 40 år.
Ha det gott
annika

Marina sa...

Den katalogen har jag aldrig sett men det är nog likabra att jag inte ser den heller!!!
Plank eller häck kna man vända o vrida på, men jag som bara ser pengar i alla just nu vet ju att plank är dyrt. Vi satte vårt längs vägen för en del år sen och det gick nog på 8000 kr minst. Eller är jag helt fel på det????
Ses snart!