torsdag, april 30, 2009

Månadens bild



Våren är här med full styrka känns det som, jag går i korta byxor och linne, helst barfota och tar en vilostund då och då i solstolen.

När jag gjorde min djupdykning i rabatten idag såg jag dessa fast utanför.









Ser ut som pytte penseer, jätte söta och blomman är mindre än en centimeter.
Den stora frågan blir då ska jag försöka flytta dem till ett bättre ställe i rabatten eller ska de förpassas som ogräs och självdö invid husväggen?



Alpklematisen börjar blomma nu, den är inte så stor än knappt en halvmeter hög men har ändå två fina blommor på gång redan.



Nina har ett eget reportage i detta nummer av Hem ljuva hem- Trädgård och det vill man ju inte missa, jag hoppas på att vi ska ha en Rosenknoppsträff i hennes trädgård så man får se den på riktigt men tills dess kan man kolla i tidningen.

Sen hade jag beställt en bok som jag själv ska fylla "min egen trädgårdsbok" och ja, jag vet att det duger bra med ett vanligt kollegieblock eller skrivbok men just nu har jag fullt av halvskrivna sådana plus löspapper med idéer och ritningar att jag tänkte kanske det funkar bättre för mig om jag har en bok som jag måste vara rädd om (den kostade ju pengar...;).

Så det ska jag sätta mig med nu sen firas det Valborgsmässoafton på badplatsen i vanlig ordning här.
Hoppas ni får en underbar kväll!

13 kommentarer:

Anjas Hill sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
A home far away sa...

Trevlig Valborg till dig med!

Kram Gunilla i Singapore

Lily of the valley sa...

Härligt hos daj :D
Ha e underbar Valborg
Kram Lily

Annika Christensen sa...

Det måste jag kolla tack för tipset.
Våren kommer med en orkan tycker jag. Hu vad det är mycket i stå i.
Tur att jag fick lite hjälp.
Kul att se hur det förändrar sig hos dig.
ha det gott
annika

Kerstin sa...

Det grönskar fint hos dig. Och det verkar blomma en hel del redan. Här är det bara krokusarna som står i blom än så länge. Men det kommer snart här också. ;)
Ha en fin helg.

Jenny sa...

Kul med månadsbild, där ser man verkligen att det händer mycket på några månader. Snygga pergolan är ju oxå med=))
Hörs senare om du ska med till Solhaga, Kram jenny

Marina sa...

Hej! Det har ju verklgien hänt saker på månadsbilden. Ska ut o ta min idag.
Den klematisen på bilden är inte en Rouge Cardinal. Har du fått den av mig?
Visst är det kul med fina skrivböcker. Bra att samla allt på ett ställe.
SOl idag också! Underbart!
Hörs under dagen om i morgon. Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Uteplatsen har verkligen blivit fint. Kul att följa förändringarna. Önskar en riktig fin långhelg.
Hejdå, Petra

Camilla Alvén sa...

Här ser jag att ni har varit flitiga, grönt och skönt har ni det också.
Ha det bra
Kram

Nettan sa...

Det syns att våren har kommit till dig!
Vackra blommor.

Ha det gott i vårsolen// Nettan

Erika sa...

Jag har en liknande bok men jag har inte varit alls så flitig med att skriva i den som jag hade tänkt men jag jobbar på det. Hoppas du får ihop alla dina små lappar o block.

Malin - I min trädgård sa...

Vilken vacker klematis! Jag köpte två vackra för 2 år sedan, men första året gick mördarsniglarna väldigt hårt åt dem, så den ena dog. Jättetrist verkligen.

Men gud vilken skillnad när jag tittar på din månadsbild! Vilken jättekul utmaning! Fast det gör ju förstås lite till att ni har byggt lite också ;).

Ha en bra helg!

Kram M

NinaH sa...

Kul följa måndasbilderna! Se vad er inbyggnad förändrat! Jättefint!
Jag skulle nog "fånga" den där pytte-pensé till en kruka....
Fin klematis!
Och ja! I juli bjuder jag in! Exakt datum kommer!;-)