tisdag, april 21, 2009

Ny rabatt

Idag var jag bjuden på fika hos Marina och det ville jag inte missa så med bilen på lagning kastade jag upp mig på cykeln och trampade några kilometer till grannbyn.
Med mig hem hade jag två fulla påsar med växter balanserade på styret, de kom i jord direkt efter hemkomst.



Där var vit flox, riddarsporre, vita violer, smultron, fattigmans ginseng, ormöga, vinröd krysantemum, en akleja, ett gräs och en paprika.
De fick alla en plats i rabatten, i uterummet eller i en kruka.

Tack så mycket, Marina!

Jag hade inte grävt en så lång rabatt och det var nog tur för jag skänkte inte en tanke på att man (läs Anders) måste sköta häcken även när man gömmer den bakom blommor ;)
Därför la jag plattor längst in för vi brukat ha en ställning att stå på när den ska klippas och kanske inte allt för många växter förstörs om man kan ställa den där.

Nu är det bara att vänta och se medans allt växer och gror i den hörnan med.

9 kommentarer:

NinaH sa...

Vad fint det ska bli i dina rabatter!!;-)
Härligt med allt du "pysslat" med- som jag ser nu när jag äntligen går bakåt bland inläggen!
Lycka till med fortsättningen!;-)

Marina sa...

Ser ju ut att bli bra det där!
Att kunna klippa häcken är ju ett problem här också nu när jga börjat göra rabatter vid vår häck men jag har grävt ganska bred rabatt (badkarsrabatten och lunden) för att kunna ha plattor längst in men ändå få en rabatt som ser något ut. Plattor har vi inga ännu mne när vi snubblar över några så ska de hamna längs häcken. Ronja håller en gång upptrampad där fram till dess. Kram!

Med fingrarna i (j)orden sa...

Hej!
Gillar din blogg och har lagt till den på min lista. Hoppas det är ok.
Eva

Anjas Hill sa...

Det är ju så roligt att få en ny rabatt med nya växter! Det kommer att bli kanon!

mvh, Anja

Erika sa...

Att cykla med en massa kassar är inte alltid så lätt. Verkade som det gick bra tanke på vad du fick ner i jorden. Kommer säkert bli jätte trevlig om någon månad.

Mittljuvaskafferi sa...

Det blir säkert jätte bra! Du är så energisk=0) Spännande och se hur det ser ut om en månad eller så. Ha de bra!
Kram Birgitta

Växthusmadam sa...

Vad mysig den ser ut din lilla rabatt!
Växthusmadam

Jenny sa...

Herregud vad du är flitig!!
Tack för en trevlig fm. Kram jenny

Lily of the valley sa...

Så fin rabatten är! Fattigmansginseng har jag aldrig hört talas om....
Ha de gott
Kram Lily