söndag, april 19, 2009

Upphittade fynd



Jag körde förbi en rostig gammal slip där det stod "bortskänkes" på en bräda.
Hmm tänkte jag, den kanske skulle kunna vara snygg att ha och låta något klättra på den.
Men då måste jag ha ett nytt ställe att ha den på typ en ny rabatt eller nåt.

Så jag fick mina kära barn med kompisar att springa bort och hämta den på deras lådbil sen satte jag igång att gräva och trots att jag var "söndagsklädd" och vi skulle få middagsgäster när som kunde jag inte låta bli.



Kom så här långt (bilden är taget i motljus därav den konstiga färgen) tanken är att det ska bli ljusare med helst vita blommor och ljusa blad som lyser upp.

Hela vår tomt är omringad av den där fula häcken och eftersom grannen inte vill ta bort den (jag vet att du läser...;) så har jag bestämt mig för att göra mitt bästa att gömma den och nu är steg ett avklarat, i alla fall på den lilla biten.

4 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Du e för go´hahaha, grannen läser.
Har också en granne med en sådan häck, men inte runtom tack och lov.
Men den ger vindskydd i alla fall.
Spännande att se vad det blir av slipstenen. Trevlig kväll, Petra

Marina sa...

Det där ser kanonlovande ut! Jag kan nog se en vinning med den där häcken faktiskt även om den är ful. Men så är jag ju lite nojjig med att ha insyns/utsynsskyddat.
VIta blommor på mörka ställen kan ju bara bli rätt tror jag. Här finns kanske mer att hämta!?
Vilken kul grej att ha slipen som klätterställning!
Det är nästan farligt att gå ut i trädgården utan trädgårdskläder, man hamnar SÅ lätt mitt i att tex. gräva en ny rabatt eller flytta en växt eller rensa lite ogräs (helst liggandes på knä!)...... Sånt är livet!
Det blev bågra kakor över så vi tar dem på tisdag i Lugnet. Kram!

Erika sa...

Det här med häck och grannar är en känslig fråga. Hoppas du får till det så att du blir nöjd med din sida tillslut.

Lily of the valley sa...

Det ser bra ut!
Säger som IKA, häckar och grannar är en känslig fråga!;-)

Kram Lily