söndag, april 05, 2009

Äntligen betonggjutning

Idag hade jag finbesök av Rosenknopparna.



Vi ägnade eftermiddagen åt betonggjutning, fika och prata i massor. Hann även med att boka in ytterligare två eller tre träffar.
Det var lite kallt och blåsigt att stå ute men jag hoppas att alla hann med att göra det de hade tänkt sig.
Ska bli kul att se senare allas alster och hur de placeras i trädgårdarna.
Det var en roligt eftermiddag och tiden går alldeles för fort när vi träffas.

Har ni märkt hur allt blir lättare på något vis nu när det är ljusare och soligare? Jag för min del känner att all energi kommer tillbaka till mig och jag har fått jättemycket gjort här hemma och så till min stora glädje har vi börjat bygga pergola på baksidan.



Det är inte helt enkelt för två med tummen mitt i att få det rakt och i lod och allt man ska tänka på men med lite tips och hejarop från nära och kära går det bra, jag har redan fått en klematis som jag tänkte skulle kunna klättra på ena stolpen (tack Marina för alla blommor).

Och apropå få blommor så fick jag både en bukett tulpaner, tomat och pelargonplantor idag, tack till er med!



Den ser ut som en tilltufsad hönsrumpa `Rip van Winkle` men den är helt förtjusande söt och den börjar blomma nu så smått.

8 kommentarer:

Marina sa...

Jag hann det jag hade tänkt + hjärtanen så jag är nöjd. Eller ja, det vet jag ju egntligen itne förrän om ett par dagar när mina alster är klara. Men är jag inte nöjd så är det ju inte ditt fel i alla fall.
Alltid kul att träffas med rosenknopparna och jag är SÅ glad att vi har ett gemensamt intresse du och jag även nu när våra barn är stora och självgående.
Er pergola blir nog hur bra som helst och ni får gärna höra av er om ni behöver låna något verktyg som underlättar. Här finns inte allt men en del.....
Ha en bra kväll! Kram!

Madicken sa...

Tusen tack för idag! Det var verkligen hur mysigt och roligt som helst. Är mycket spänd på hur det blev... men har inte så stora förhoppningar att lyckas så här första gången! ;O)

Du har ett jättemysigt hem och otroligt härliga hundar!

Tack än en gång!
Kramis!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Det blir spännande att se era betongalster och framför allt att se pergolan växer fram. Lycka till med allt.
Petra

NinaH sa...

Tack för idag!
Ja- jag kom på att böckerna blev kvar! Men jag kan nog klara mig utan dem tills vi ses igen! Det är ju inte så länge dit!;-)
Ser spänannde uyt med pergolan! Lycka till!
Din fina "tilltufsade hönsrumpa" beundrade vi ju på plats idag!;-) Sorten är så fin!!
Än en gång- stort tack för en trevlig dag!

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan och tack för hälsningen! Oj vad kul med betonggjutning! Jag har faktiskt aldrig prövat att gjuta betoinggrejer till trädgården, men det verkar så enkelt på ngt sätt. Och det kanske är det som är njutningen :).

Ha det bra!

Kram M

Gunilla sa...

Ni hade säkert väldigt roligt, hoppas på att få se färdiga alster snart. För att gjuta i betong är ju verkligen roligt. Och att veta att detta har jag gjort. Jättespännande när formarna skall tas bort för att se resultatet.

Ha en fortsatt bra dag

Gunilla

Anjas Hill sa...

Är riktigt avundsjuk på betonggjutningen - får nog aldrig till det - vilken tur att det finns färdigt att köpa!

mvh, Anja

Annika Christensen sa...

Vilken lyckad dag du har haft. Med vänner och pyssel. Gillar den lilla busiga narcissen. Mina kom inte iår.
Ha det gott
Annika