lördag, april 11, 2009

Inlägg nr 200



På självaste påskafton skriver jag inlägg nr 200 och även detta kommer att handla om trädgården som de flesta av de andra 199 jag har skrivit.
Det är en helt underbar påskhelg om man tänker på vädret, kan tänka att konstrundan på Österlen får många besökare när det är så här.
Förr, då innan barnen, så körde jag alltid en runda ner till Österlen och trängdes med andra konstintresserade men sen var det inte lika lockande med tre barn i bilen och nu får jag nog erkänna att det drar mer i trädgårdsfingrarna än i konstsjälen.

Så idag har jag planterat mina Dahlior istället det är som jag har fått så jag vet inte hur de ser ut eller om det är värt "besväret" (tänk om de är jättefula...) nu står de på golvet i uterummet och får stå där i några veckor.

Sen hade jag inget speciellt att göra så jag började ändra om i ena rabatten, den gamla framför uterummet.
Inne i hörnan hade jag en bänk stående och plattor under längs väggen, de låg där för när vi byggde om så krossades en ruta så jag har varit rädd för glassplitter som fanns kvar i jorden.
Nu grävde jag upp plattorna och bättrade på jorden och planterade en läkemalva där och senare när jag skulle städa upp efter mej kom jag på att jag hade humle som stod trångt så den ena blev med flyttad dit.



Så här ser det just nu.
Det kan se tomt ut framför men där står en stor pion som tar mycket plats.

I kväll är vi bortbjudna på middag så jag slipper laga mat idag och kan bara fortsätta njuta av denna dagen i lugn och ro i goda vänners sällskap.
Hoppas ni andra med får en underbar lördag och påskafton.

7 kommentarer:

Marina sa...

Låter som en skön dag!
Flytta växter är roligt tycker jag, gillar att gräva.
Ang. fotoväggen så har vi inte vars en hylla, allas bilder är blandade och där är någon på Ronja också men hon fick bli utan begynnelsebokstav.
Maken har gjort bokstäverna på beställning av mig och sen målade jag dem.
Hoppas ni har en trevlig kväll. Vi sitter själva eftersom våra gäster fick febrig dotter. Mycket mat blev det så vi äter nog den i flera dagar nu. Men det var god så det gör ingenting.

Erika sa...

Visst är det helt underbart att få vara ledig i 4 dagar och kunna spendera så mycket tid ute i solen och trädgården. Detta gör mumma för alla själar.....

Annika Christensen sa...

Jag håller med dig. Påsken är trädgårdshelg om det är fint väder.
Allt gör man ute äter, sover och jobbar. jag tom pannlampa ifall dagen inte räcker till.
Ha det fortsatt gott i påsk.
annika

Anjas Hill sa...

Säger som de övriga: påsken är en trädgårdshelg och denna påsk har varit alldeles underbar. Själv rensar jag i rabatterna så att det nästan inte hinns med med något annat.

mvh, Anja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Nu vill man snart dra i handbromsen tycker jag....
Ha en underbar 4.e ledig påskdag min bloggvän,
Petra

Jenny sa...

Grattis till ditt 200-inlägg.
Ha en bra jobbdag!! Kram jenny

Jenny sa...

Håller tummarna;-))