torsdag, april 23, 2009

Blåa tulpaner


Det finns inga blå tulpaner så sa min arbetskamrat när han gav mig dessa som han hade köpt i Amsterdam. Darwin Hybride Tulip heter de enligt paketet.






Så här ser de ut i verkligheten och man kan väl bara konstatera att han hade rätt, tyvärr för visst hade det varit läckert om de faktiskt hade varit blå.
Eller de kanske skiftar färg efter en dag, vem vet.




Ropade in ett par stolar på auktion de får stå här så länge, det är i min planteringshörna och där mot den vita väggen måste mina tomater stå så de blir flyttade så snart jag kommit på var de skulle passa in eller om jag hittar en bättre plats till tomaterna får de stå kvar.

Märker att det blir svårare och svårare att hitta plats till allt och jag som inte ens känner mig halvklar med vårens planteringar.
Hur löser man det? Fler och större krukor kanske eller fler rabatter eller helt enkelt inte skaffa mer att plantera?
Det sista går bort direkt men jag ska nog fundera på krukor är sugen på att prova på att hypertufa där man använder betong, torv och sand som ger ett mer slitet intryck när det är klart.
Någon som har erfarenhet av detta?


en humla i arbete



För övrigt har jag tandvärk och tycker lite synd om mig själv för jag har inte tid hos tandläkaren förrän på måndag och just nu känns det långt dit.

11 kommentarer:

Jenny sa...

Stackare låter int skönt!!
Hoppas du kan följa med imorgon ändå, men då kan vi ju döva det med vin=)
Ha det bra så ses vi imorgon. Kram

Marina sa...

Åh fy och behöva gå med tandvärk så länge!!! Lider med dig.
Tur att du skippade det sista alternativet om att itne skffa fler plantor eftersom jag har tre finfina till dig. Skulle ge dem till Matilda men hon hade ju åkt hem innan jag hämtade Erica.
Den där hörnan är jättemysig!

Hoppas du kan ta någon ibumetin eller något som kan lindra värken.

Ha det bra!

Annika Christensen sa...

Stackars dig det är inte kul.
Blåa tulpaner har jag också provat.
Nixum pixum inte blev de blåa.
ha det gott
Annika

Susanne Lindén sa...

Visst blir man sugen på att gjuta i betong när man ser alla fina alster som andra gör. Fina stolar du ropat in på aktion! Vilken fin hörna du har...ser mysigt ut. Låter inte kul med tandvärk...vet hur det känns.

Ha en trevlig fredag!

Lily of the valley sa...

Det hade varit kul med blå tulpaner! Mysig planteringshörna!
Inte kan man sluta köpa fler blommor o växter inte...Då får man abstinens ;-)
Jag lider med dig! Jag väntar in i det längsta innan jag beställer tid...
Ha de gott
Kram Lily

NinaH sa...

Mirakeltulplaner- som ändrar färg menar du`?!;-).... Nä.... många färger finns det... men....;-)Fast dom var ju fina som de blev...också!
Brist på rabatter råder ständigt!;-) Hörde nå´n som hade liten trädgård som tagit åt sig engelsk "förslag": fortsätt på höjden! Kan det vara nåt?;-)

Anjas Hill sa...

Så tjusig hörna du har skapat. Dina betongalster är bara urläckra!
Tandvärk är inte kul - hoppas att du ändå kan få ut något av heljen som bjuder på så vackert väder.

mvh, Anja

Anonym sa...

Stackare hoppas att du inte har allt för ont. Va fint det blev med stolarna dom är jätte fina.
Det ska bli roligt att ha killarna i helgen hoppas på fint väder så vi kan va ute mycket.
Kram mamma.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Lider med dig, usch, tandvärk är inget kul. Fin planteringshörna.
Jag begriper inte hur dem kan printa blå tulpaner på förpackningen när det inte finns en chans att få de blå? Är det ett sätt av Holländarna att sälja ännu mera? Trevlig söndag, Petra

Marina sa...

Det är tre kruor jag har här till dig. Har jag vägarna förbi så ska jag försöka komma i håg dem men du vet minnet.....

Millas hem sa...

Idag är det Måndag, och jag hoppas att du har en tidig tid, så att du slipper din värk!
Gillar din uteplats, ser så charmig ut!

Kram Camilla