fredag, april 10, 2009

Glad Påsk



Tack till er som kommenterat pergolan, man blir så glad för uppmuntrande ord.
Även om det inte är jag som har byggt den så är det min ide och mina ritningar och jag som drivit på att vi skulle ha en, då värmer det gott när det blir lyckat och jag hoppas att både Jenny och Anders med tar åt sig av berömmet.

Jag har jobbat idag och det var så skönt att komma hem till en solig eftermiddag nu ska vi snart iväg och titta på fotboll sen ska vi ha påskbord här ikväll.
Men jag tänkte visa mina nya betongalster



En godislåda som ytterform och ett silikonhjärta inuti, från början tänkte jag ha den vid pappas grav men ändrade mej tror att det ska vara en rund ytterform där istället.



Fågelbadet blev i det tunnaste laget så en fotboll på villovägar kan nog slå sönder det men det får hänga där så länge det håller.
Sen blev det så klart några nya trampplattor till rabatterna de kan man aldrig få för många av.

Hoppas ni får en underbar helg och påsk!

8 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Vilket fint ägg du har gjort! Som du kanske vet älskar jag hönsnät :D Har inte gjort något själv på länge.
Dina betongalster är jättefina.
Förstår att du är nöjd med pergolan :D
Ha de gott och Glad Påsk min vän
Kram Lily

Marina sa...

Ditt fågelbad blev jättefint men visst kan jag tänka mig att det kanske itne är fotbillssäkert, men vad är det egentligen?
Jag har redan placerat ut mina trampstenar och behöver fler.
Jag har jobbat vidare med min lund och njuter lite mellan varven också. Eller ja, jag njuter ju av att jobba i trädgården också iofs.
Ha det bra på fotboll och med påskbord o allt.

Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Kul att se dina nya betongsaker!
Även om fågelbadet inte är fotbollsäkert så är det i alla fall kattsäker.
Min katt försökte fånga en fågel som badade i bäcken idag.Grrrrr.

GLAD PÅSK oj vad påskbordet lät lockande.
Kram, Petra

Susanne Lindén sa...

Jättefint ägg i hönsnät! Betongalstren är också fina. Pergolan blev ju superbra!! Blir fint när alla klätterväxterna slingrat sig upp.
Önskar dig en Glad Påsk!

NinaH sa...

Ännu mer fina betongalster!!;-)
Ha en bra fortsättning på helgen!

Jenny sa...

Klart jag tar åt mig av berömmet;)och tack för de fina presenterna.

Och tack för en trevlig kväll och mycket god mat. Kram Jenny

Anonym sa...

Hej Milla!
Din pergola var jätte fin jag tror den blir helt underbar när allt blommar till sommaren.
Hoppas ni haft en fin och skön helg och tack för senast det var trevligt och alltid roligt att träffa er alla. Jag har ju världens underbaraste barnbarn det kan jag skryta med.
Kram mamma.

Danielle sa...

Hej! jag undrar hur du har gjort hålen i det fina hängande fågelbadet? gjorde du dem vid gjutningen med kork tillexempel eller gjorde du dem efteråt med borrmaskin? Tack för en väldigt trevlig sida med mycket inspirerande inlägg och bilder! Gillar dina betongalster mycket!
Glada hälsningar Danielle