tisdag, mars 31, 2009

Månadens bild



Mars månads bild ser ut så här, fortfarande ingen större skillnad på håll men om man kommer närmre ser man

att den sista av mina tio "Darwin hybride Tulips" har tittat fram.
Han som jag fick lökarna av påstod att han hört att det inte finns blå tulpaner så vi får väl se hur dessa ser ut när de slår ut.





Grekvädden har kommit upp en bit.



Pionen som jag höll på att ta död på förra sommaren, då jag var tvungen att flytta på den just när den skulle till att blomma, har med börjat vakna och titta upp.



Så man kan se att det går framåt, långsamt precis som det ska.

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag ska ut och fota månadsbilden idag och funderade just på om det kommer att synas någon skillnad. Man måst enog titta lite nära för att se livet som är på g nu. Men gör man det så ser man mycket. Min lilla vita lungört har börjat slå ut såg jag i går och det är kul eftersom den är ny för mig. Har blå sen tidigar emen den vita satte jag förra våren.
Nä, jag kan väl inte komma halvklädd så nu får jag få på mig resten av kläderna också. KOmmer snart!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fint när allt kommer upp ur jorden igen. Tänk, bara ett par veckor till och det är grönt överallt och sen vill man ju skynda långsamt.
Ha det gott, Petra

Erika sa...

Tycker mig se att gräsmattorna har börjat få lite färg hos er som bor lite längre söderut. Vill ha mer klorofyll nu!