fredag, mars 06, 2009

En ledig dag går fort

Jag var ledig igår och minsann blev en hel del struket från listan, julsakerna blev sorterade och upplagda på vinden (på tiden...)så garaget blev någorlunda städat tillsammans med uterummet.
Jag säger någorlunda för här fungerar det så att när något ska ändras och flyttas ut eller kastas hamnar det först i garaget innan det kommer dit det ska som till tippen eller upp på vinden så det innebär att det finns många saker på fel plats där ute och det jag gjorde var att flytta runt lite, kasta lite och lämna lite till loppis för att ge plats till mer.



Sen blev jag sittande med en kopp te och smörgåsar i uterummet innan jag skulle börja måla, ja vad heter den, träkorgen eller nåt.
Tillverkaren kan inte ha varit nöjd med den textningen jag tycker där helt klart står God Yul på den, det var säkert därför den var billig.
Tänkte den skulle vara fin med några penséer eller någon annan liten blomma i när jag köpte den fast då utan texten såklart.



Passade på att måla en gammal spiklåda med som jag hittade hos mina svärföräldrar och den vet jag inte riktigt vad jag ska ha till.
Kanske plantera småblommor och ha den ute eller hänga den på väggen som en hylla vid planteringshörnan och ha smått i den eller... ja den kommer säkert att användas till något och efter ytterligare en omgång med färg blir den nog bra.

Idag hade jag tänkt gå ut och försöka beskära kornellen och syrenträdet men de påstår att det ska komma snö här till helgen så jag väntar några dagar till med det.
Jag ska jobba i helgen då kan det vara skönt att bara ta det lugnt och läsa eller sitta vid datorn nu på förmiddagen innan jag ska börja eller om jag skulle ta och börja med att klä om köksstolarna, hmm får se vilket det blir.

Ha en bra helg ni andra som är lediga!

11 kommentarer:

Marina sa...

En br ahelg hade jag hoppats på men den börjar dåligt. Obs, gnäll varning!!!!
I natt gick motorn till skruver som matar fram pelletsen sönder. Det kostar förmodligen ca 5000 kr att byta den. Nu värmer vi med elpatronerna och då far så klart elräkningen i höjden. Det blir dyrt när den kommer!
Bilen ska ha ny ljuddämpare på måndag och sen besiktigas på onsdag. Det kan ju knappast vara gratis att byta ljuddämpare????
Ericas cårjacka stals ju i bilen och idag ska vi köpa ny. Hon har ju inga dyra krav med en jacka är ju inte gratis. Dessutom har hon inget annat ä vinterstövlar att ha på fötterna så vi pratade om basketkängot också. Hoppas vi hittar andra än converse!
Just nu eldar jag för fullt i kaminen, snålar på varmvattnet och skruvar ner elementen.
Tur i alla fall att jga inte ska jobba idag, jag är SÅ trött på det. Dr finns så mycket osm irriterar mig.
Nä, fy va jag gnäller nu. Nu får jag ta o rycka upp mig.
Fint det blir det du målat. Kommer garanterat till mer användning än när där står god yul. Även spiklådan blir bra. Man kan ju ha en sån till mycket. Blommor, snöre, hylla, inne, ute.....
Ha en bra helg trots jobb!

Min Gröna Täppa sa...

Visst är det så att de lediga dagarna bara rinner iväg, men det låter som om du hunnit en hel del! Vi har en källare som fungerar på samma sätt som ert garage, avställningsplats iväntan på att köras till tippen. Ibland tror jag att det är en nackdel att ha mycket plats, för det blir lättare att spara på allt onödigt!

Ha en bra helg!

Lily of the valley sa...

Jo, visst går det fort! Härligt ändå att man får gjort så mycket! Du har ju varit jätteflitig :D
God Yullådan och spiklådan är jättefina. Jag älskar lådor av alla de slag. Man kan ha dem till så mkt.
Plantera småblommor i spiklådan låter fint. Kan tänka mig att det blir bra som hylla också.
Ha de gott
Kram Lily

Annika Christensen sa...

Oj oj jag som älskar lådor. Den skulle vara fin med penseér i.
Visst är det skönt att få städa och röja upp lite.
förstår inte varför man samlar på sig så mycket konstiga saker?
Låter mysigt med en kpp kaffe i uterummet.
Ha det gott
Annika

A home far away sa...

Hoppas att du har haft en fin helg och spännande att se hur fint det blir med lådan

Kram Gunilla i Singapore

NinaH sa...

Oj så flitig du varit!;-)
Ja, våren har den där effekten på en liksom.... rensa, måla, städa, fixa! Men kul är det!;-)
Lådorna jättefina!

Anonym sa...

Ha ha, så där är det hos oss med, men vi kommer knappt ut till garaget utan saker hamnar i "fel" rum här, gärna i plastkassar, sedan går jag och retar upp mig....

Vad flitig du varit, jag hade tänkt vara lite flitig idag...källarn kallar!

Hoppas ni slippermer snö nu, det vore väl onödigt.
Ha det bra!
Kram Camilla

No.15 sa...

Tittade til dig idag...du hinner med mycket du1
Ha en fin söndag!

No.15 sa...

SOM JAG STAVAR! :0/

Monkan sa...

Åh, bilden i din header är verkligen läcker.

"God Yul" var ju lite udda :-) kanske ett försök att göra ett vääääldigt snirkligt J? Men både den och spiklådan har ju väldigt fina former blir jättefina med färg på.

Jag blir faktiskt också glad av dammsugaren :-) Det kanske är så man ska göra, pimpa allt som är trist att använda... Och vad ska jag ge mig på nästa gång? Kanske återvinningskärlen ute i grovsoprummet ;-)

Mittljuvaskafferi sa...

Jag känner igen det vi har källaren och garaget till det det blir så mycket så man har gångar till pannrummet. men det blir bättre till våren när jag ta ut mina växter som står där min ros på stam den tar mycket plats. den blommade föresten till jul där nere! jag brukar ta en stor röjning där då. Lådan var jätte häftig! Var hittar ni sådana jag hittar aldrig sånt=0(
Ha en bra vecka=0)
Kram Birgitta