söndag, mars 01, 2009

Penseer och pärlhyacinter



Jag vill så gärna att det ska bli vår snart så jag har börjat med att försöka få det vårigt på trappan och med lite "håll andan och hoppas de klarar sig"- känslan har jag satt ut både penseer och pärlhyacinter, nu har de klarat sig två nätter.
Anders menar att så fort solen visar sig ska jag ut och greja med min blommor och han känner mig bra, min man, men det får räcka med dessa för ett tag jag är lite rädd att de ska frysa.




En pense fick stå inne i lyktan med ett ljus.



Passade på att köpa tulpaner med då häromdagen och nu när de öppnar sig är ett blad tvåfärgat, kul.

Idag är det äntligen trädgårdsträff igen.

12 kommentarer:

Erika sa...

Köpte en en bukett med röda tulpaner häromdagen. Härlig mörk färg men de ljusa färgerna gör sig nog bättre här hemma. Lite roligt att få en överraskning när blomman öppnar sig. Nästan som en Kinder ägg.

Marina sa...

Jättefint! Visst måste man möta våren nu med lite blommor. Just att ha det så där vid ytterdörren är kul, då men ser det varje gång mna kommer o går.

Lily of the valley sa...

Åh, så fint du har gjort :D
Penseér och pärlhyacinterna i emaljskålen är helt underbar!
Svårt att motstå trädgården när det "är väder"...Kliar i fingrarna ;-)
Kul med trädgårdsträff:D
Ha de gott
Kram Lily

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Fin idé att ställer blommorna i lyktan...som ett miniväxthus. Ja, nu vill man se färger och blommor. Ha en mysig söndagskväll, Petra

Jenny sa...

Tack för igår. Nej, melodifestivalen var ingen höjdare. Hoppas trädgårdsträffen var trevlig. Kram

Mittljuvaskafferi sa...

Vad fint det var med blomman i lyktan.. det var jätteroligt att träffas igen.=0)
Jag ser fram i mot när vi ska till dig och gjuta betong...;)
Ha en bra vecka!
Kram Birgitta

Susanne Lindén sa...

Härlig plantering och blomman i ljuslyktan var inte dumt...där får den lite skydd. Visst längtar man till våren...men den kommer nog snart, får vi hoppas! Jag vet att jag planterade penseér i mars förra året...men dom åkte på ett"bakslag" för det kom rejält med snö och dom hade svårt för att återhämta sig sedan. Men man måste ju chansa lite...det är smällar man får ta;)
Ha det bra!

Anonym sa...

Det var jätte fint med vår blommorna på trappan, man blir så glad i själen och sinnet som det gamla ordspråket säger. Men idag har det varit så grått och regnigt så man vill helst ligga på soffan och läsa en bra bok,och då kan det passa bra med en trädgårds bok så blir man glad igen.
Kram mamma

Anonym sa...

Ni HAR ju vår!!
Skulle jag ställa ut blommor på bron hos mig skulle de snöa över i ett nafs...
Usch och fy!

Så härligt med trädgårdsträff, blir flytten av kan jag knappt bärga mig till jag kan påta i en trädgård där nere, så kul!!

Ska jobba på som attan så vi får sätta ut huset till försäljning så snabbt som möjligt, blev om möjligt ÄNNU mer beslutsam efter min Skånevecka!!

Kram Camilla!

Marina sa...

Nu har jag lyckats bli av med din mailadress igen. Blev så när vi lämnade in denna bärbara. Behöver skicka ett par trevliga rader till dig! Nyfiken???

Annika Christensen sa...

JA vår män känner oss trädgårdstjejer väl. Min säger det samma.
Vilken häftig tulpan!!
Ha det gott
Annika

Monkan sa...

Vilket gulligt arrangemang i skålen och vad fint med blomma och ljus tillsammans i lyktan, vilken bra idé.

Svar: Jag slängde kartongen direkt och såg att det låg nåt klistermärke i och jag tror det var ett Sia-märke. Jag är ganska så säker på att det är Sia.

Killen på spinningen verkade inte vara nån hejare på ämnet, hängde för mycket över styret... men jag vet inte om man kan få träningsvärk av spinning? Klart, om man är helt ovan kanske. Men han ska vara glad att den ordinarie instruktören var sjuk, annars hade det blivit extremt hårt pass, nu blev det bara jättehårt...