torsdag, mars 26, 2009

Camilla är.....




Solen tittar fram men det är kallt i Skåne idag så jag har inte det minsta lust att gå ut och stanna ute i trädgården utan en runda med kameran får bli allt.

Det är en sådan mitt-emellan-tid just nu känns det som, det är så mycket jag vill börja med men är rädd att göra det för tidigt som att dra (klippa) bort och rensa i rabatterna. Nu står det lite visset här och var och det har sin charm det med men jag hade hellre sett lite mer grönt nu.
Och då menar jag inte maskrosen som växer fram bakom spaden.



Och grönt finns överallt bara man tittar efter, löjtnashjärtan har kommit upp en bit liksom pionerna, grekvädd, riddarsporre och många andra perenner.

Läste på Helenas blogg Gröna funderingar att hon har gjort en utmaning som jag med ville prova på.

Instruktion: Googla ditt namn plus “är” inom citationstecken. Kopiera de fem första träffarna där meningarna innehåller “XXX är….” och lägg in dem på din blogg.

Hos mig blev det:
Camilla är jätterädd ( för vadå?..)
Camilla är lessss ( på att vänta in våren..)
Camilla är vår nya Zlatan ( jepp och jag tar gärna hans lön med..)
Camilla är stolt ( över sina barn..)
Camilla är hundpsykolog ( jag undrar det..)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där har jag faktiskt testat på mitt namn mne glömt göra ett inlägg om det.
Kul att du ska bli som Zlatan!!!
Jag ahr ju varit eldig i två dagar nu mne mest bara varit inne. Kände itne för att frysa hur mycket som helst så trädgården fick stå tillbaka då.
Hoppas du har en bra dag!

Kram Marina

Erika sa...

Men en färskkanelbulle slå mycket. Tycker det är många som glömmer av en vanlig kanelbulle till fikat. Det ska vara så krånglit ibland med massa kletiga svåra kakor. En kanelbulle är enkelt och väldigt gott!

Anonym sa...

Hej!

Vilken jättefin blogg du har. Jag bor i nordvästskåne och har nyss fått trädgård...
Egentligen hamnade jag på bloggen jag sökte bilder på ett visst område i Simrishamn... = ) men fastnade för dina betonginlägg eftersom jag själv har blivit sugen på att gjuta i sommar. Har införskaffat flera böcker och ser fram emot att få släppa fram kreativititeten.
Men jag tittar säkert in hos dig igen för lite inspiration... = )
Hälsningar,
Pysslan

HelenJ sa...

Det där kan ju bli hur roligt som helst! Det livade upp mig iaf när jag testade...
Vadå kallt - idag har jag gått utan jacka (och efter nån timme åkte fleecetröjan också) och kört röjsåg och dragit ris hela dagen - och varit genomsvettig! =) Men man måste nog förstås jobba sig varm....
Ha det bra
/Helen

Anonym sa...

Tack snälla du!!
Här har vi haft svinkallt inatt, -20 i morse..
Nu skiner solen i alla fall!
Hade tänkt ta lite luft med lilleman som är hemma då han varit förkyld i veckan men har blivit bättre nu, men lyckades med konststycket att tippa två betongfågelbad som skulle ned till förrådet på ena FOTEN nu på förmiddagen!!!
Nu misstänker jag att det kan bli akuten för mig i kväll om det inte blir bättre då jag inte kan vrida eller böja foten...

Får passa på att spela lite spel med sonen, han blir nog glad, men jag hade ju en hel del att göra idag!..

Underbart att se lite av dina växter i alla fall, då inser man ju att våren faktiskt är på väg!

Hoppas du får en trevlig fredag!

Kram Camilla

NinaH sa...

Nä... idag har det inte varit någon dag för trä'dgård... så sol det var!
Kul utmaning Helen J initierat! Kunde förstås inte låta bli att prova jag också...;-)