onsdag, mars 04, 2009

Träff med likasinnade


Vi hade en träff med Rosenknopparna i söndags, vi var tio personer med samma intresse för trädgården så det var inte svårt att få tiden att gå inte heller att hitta samtalsämnen.




Vi hade med oss trädgårdsböcker som vi uppskattade av olika anledningar, några var till uppslag och andra för inspiration.
Vi skulle även ta med oss frön som vi kunde byta men det hanns inte med.



Jag hade bara med mig Rosenbönor till de som har barn i gänget, den är lätt och tacksam att plantera och växer snabbt, tror att jag fick den första gången när jag köpte frön i barnförpackning för jag hoppades att Tilda skulle gilla att plantera. Den som vill kan få de nästa gång när vi ska vara här och bla gjuta i betong.



I alla fall blev jag inspirerad av att träffa alla, så pass att det blev en ny att göra lista för våren.







Den listan blev lång så jag tänker inte lägga upp den här och nu men om jag har lust och ork och tid och ev lite pengar ska jag försöka klara av något från den varje vecka.



Listan är till för att jag ska komma ihåg mina idéer, inte att tvinga mig till sysslor jag inte vill göra.
Den är även väldigt föränderlig och saker kan strykas och läggas till allteftersom.


6 kommentarer:

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Er möte var ju hur trevlig som helst har jag förstått. Fint med en lång to do lista. Jag skriver alltid sådana och bocka av, prioritera om och gläds åt vad som blev gjord. Trevlig kväll, Petra

Jenny sa...

Låter som en trevlig dag:-))Tack för hjälpen med Måns. Vi hörs Kram jenny

Marina sa...

Vilka härliga bilder på alliumen!
Nu ser jag på LEila och blir SÅ inspirerad.
Listor med projekt skulle kunna bli hur långa som helst.
Vilken bra grej att försöka göra någon grej varje vecka. Blir nyfiken på din lista. Jag planterade om mina aurikler idag i LUgnet. Skönt att få lite jord under naglarna.
Ha det bra!

NinaH sa...

Jojo.... träffa freakar leder lätt till idéer!;-) Jag tändes också till flera nya!;-)
Hemskt trevligt var det att träffas! Ser fram mot nästa gång! Mässutfärd. Och sen betong-gjutning hos er! Extra härlig vår detta kommer att bli!;-)

Min Gröna Täppa sa...

Låter som en härlig träff ni haft. Jag har också försökt punkta ner vad jag ska och vill göra med trädgården, jag kan säga att även min lista blir låååång. Sen är varje sak man hinner med bonus!

Ha det gott!

/Kristina

Mittljuvaskafferi sa...

Ja man började och skriva ner lite vad man skulle göra i vår, jag ser fram i mot att vi ska gjuta betong nästa gång. Vilka härliga bilder du har lagt in de är så vackra allium.
Ha de bra!
Birgitta