fredag, mars 20, 2009

Vårdagjämningen



Nu
Är det vår
Det sa de på radion lite över kl 11 i dag och då måste det vara sant!









I den gamla spiklådan har det kommit pelargoner, tomat och viol, jag tog den översta bilden igår och idag har det kommit hängrosmarin på posten så den är i tomrummet där snöret låg.




Detta ska bli hängbambu, om jag har tur, de var väldigt ynkliga plantor så vi får hålla tummarna. De var med i paket och det är nog ibland så att man frestas med fina bilder om hur plantorna kan se ut om ett par år så när de kommer känns de väldigt små.



Det blev pensé och mini påsklilja i denna, det ska ut på trappen men får stå en stund till i uterummet.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Känns som en evighet sen jag planterade frön (och det är det ju nästan)
När vi köpte huset, som då var en ICA-butik, fanns det förstås ingen trädgård av förklarliga skäl.
När jag anlagt trädgården började vi tillbringa somrarna i Skåne, och när jag såg hur det växte där tappade jag lusten fullständigt för att ha en trädgård häruppe!

Nu när vi ska sälja och jag tittar på korten på hur det såg ut kan jag inte fatta hur vi orkade...
Vad tänkte ni när ni köpte huset frågar en del...jag säger som maken, vi var inte dumma, vi hade bara lite otur när vi tänkte!
Oj vilket slit!
Nu drömmer jag om ett växthus med små plantor att pyssla om...
Men jag får nöja mig med att kika in hos er så länge!

Kram Camilla

Marina sa...

Härligt med vårfix och visst är det vår. Nu ser jag fram emot en härlig helg med vårarbete.
Dina lådor blev jättefina.

NinaH sa...

Blev så fint i dina trädlådor!
Sicken tur att radion bekräftar att vårkänslorna är sanna!;-)

NinaH sa...

PS Vad härlig banner-bild du har lagt in!!! DS

Anonym sa...

Åh, vad fint i dina lådor! Jag blir sugen på att fixa till mina lådor! Jag har gått och sneglat på en som går i turkos här hemma. Den ska nog få en släng av vitt. Den gör sig bättre då, blommor och växter kommer mer till sin rätt.
Visst är det härligt nu när våren är här :D
Igår var det en underbar dag! Det blir nog idag också :D))))
Ha de gott i vårsolen
Kram Lily

Annika Christensen sa...

Ohh vad fint du har gjort.
Idag skulle jag ut och njuta men vädret är inte särskilt kul här.
Får hitta ett annat sätt att njuta på.
ha det gott
Annika

Jenny sa...

Jättefint!!!
Ses ikväll Kram jenny

Anjas Hill sa...

Härligt vårliga bilder Millan! Dessutom himla trevligt att du hörde av dig (såg för all del en kommentar från dig för ett tag sedan), men annars var det länge sedan sist.
Själv har jag haft mycket nätproblem och vissa adresser har försvunnit. Nu lägger jag dock dig åter i mina favoritbloggar!
Tack för kommentaren/hjälpen.
Skulle du ha lust att visa mig hur man får till även en vänsterspalt (så som du har det)?

Anonym sa...

Va fin den gamla lådan blir med blommorna. Är det loppis fynd?
Jag har tyvärr inte varit ute alls i min lilla trädgård än, när det har varit fint väder har jag jobbat och sen lyser solen med sin frånvaro.
Kram mamma.

Hanna sa...

Om dom säger det på radion så är det så =) VÅren är banne mig här. Undrar bara när dom kommer å hämtar snön? VIlken fin blogg!
ha en trevlig helg
kram