söndag, juli 20, 2008

Utgrävning

Måste ha någonstans att plantera min nya blommor så jag tog tag i spaden idag igen och började gräva upp en fin liten hörna.





Jag hade god hjälp av Hannah och Anders så det gick ganska snabbt och eftersom jag bara hade tre växter att plantera ser det lite tomt ut. Vet inte om jag kan plantera min HC Andersen ros, det är en hel del skugga där?




Denna lilla satt i gräset och tittade på oss, tur att vi såg den innan vi satte spaden i jorden. Tror att den hade ramlat ner från ett bo i häcken och jag hoppas den kom hem innan katten fick syn på den.





Undrar hur det kommer sig att i en påse med blandade färger blev nästan alla rosa?

3 kommentarer:

Marina sa...

Vilken fin kopp med fat du visar i förra inlägget. Förstår att du är rädd om den. Spade har jag också nerstucke i en rabatt. Det är snyggt tycker jag. Jag ahr fattigmansginseng som slingrar sig upp i den.
Du gör ju rabatter på löpande band nu! Bra att du fick lite grävhjälp. Det är ju olika med rosor. En del tål mer skugga än andra och jag vet inget om HC Andersen, tyvärr.

Jenny sa...

Tack för heldagen igår!!
Fint med en rabatt där under trädet. Snällt av Hannah att hjälpa till. Må gott Kram Jenny

Anonym sa...

Härligt att få hjälp i trädgården!
Hängmattabilden ser förförisk ut!

mvh, Anja