måndag, juli 28, 2008

Loppisfynd och blommor

Det var loppmarknad i lördes och som vanligt stod jag och sålde skor med Jenny, vi hade försäljningsrekord i skoståndet och sålde för 1700 kr.
Det var lika roligt som alltid att stå där och sälja, trots att jag fick gå innan det slutade för att jobba.




Det blev inte nån tid över att gå omkring och kolla fynd men jag hittade en korg som jag tror kommer till användning i trädgården, en sådan där bra å ha korg.






En av mina rosor har i år två knoppar varav den ena blommar nu, misstänker att det är en snabb blomning för den öppnade sig igår och nu börjar den tappa blad.





Ormgräsets små söta blommor syns knappt och jag fick krypa ner ordentligt på knä för att kolla in den, av nån konstig anledning känner jag fortfarande av sviterna efter ritten i fredags så det var inte helt enkelt att ta sig upp igen.





Jordgubbarna har tagit ny fart av solen och värmen, hoppas bara de får vara ifred för fåglarna, för jag har inget nät över, så det blir nån som man kan stoppa i munnen, mums.

3 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Ja en sån där korg kan man ju använda till massor! Kanske odla i? Eller bara ha grejer i.

Vad är det för ros? Trist om den blommar över för snabbt, man vill ju inte missa någonting ;).

Ha det bra!

Marina sa...

Korgar kan man alltid ha till något tycker jag. Den kommer säkert till användning. Så söt ros! Vissa blommor gäller det att njuta mycket av på kort tid eftersom dom är kortlivade och sen andra blommar nästan hela säsongen. Olika!
Matbrist är känsligt även här, inte minst för mig. Det gick bra ändå tycker jag.
Nä, nu bär det av till havet för en stunds bad och sol. Hoppas du hinner dit mellan jobbpassen.

Malin - I min trädgård sa...

tack så mycket, ja det brukar ju bli bättre ganksa snabbt när de väl får antibiotika.

Vad roligt att du fick inspiration hos mig för kökssoffan! Men jag känner likadant, man får så mycket inspiration av andra månniskor som delar med sig - härligt! Hihi, men jag vet inte hur snabbt jag kommer orka ta tag i den. Jag VILL göra det NU (helst redan ha den klar ;-) ) men orken... ja vi får se helt enkelt :).

Kram M