tisdag, juli 22, 2008

Början på veckan

Nu har jag återgått till normaltillstånd, dvs att vara en icke semesterfirare, igen. Började jobba igår vid middagstid och dagen började med att datorn inte ville gå igång, kändes inte som en bra start på veckan. Den funkar fortfarande inte och nu väntar vi på att vår vän datageniet ska komma och hjälpa oss.
I alla fall har jag börjat cykla den dryga milen till jobbet och känner av det så smått på mina "sittknölar" men det var väldigt skönt i morse vid 6-tiden att det får vara belöningen (+ att klänningen som jag ska ha på Jennys bröllop kanske sitter lite bättre...)


Min ena stockros har börjat att blomma





Den är helt underbar och den har massor med knoppar så den blommar säkert länge,
de andra jag har vill inte komma upp i år den ena är bara sju- åtta blad stor och den andra är mindre än så.
Men då blir de säkert desto finare till nästa år, eller?





Jag fick Ixialökar i våras när jag beställde från Odla men jag har nog tagit dem för ogräs och bara tre stackare har lyckats överleva men de är söta och är de fleråriga ska jag var mer aktsam om dem, blomman är så tung att den nästa ligger ner i rabatten.





Minst tre oliver kan jag skörda om jag lyckas hålla dom vid liv!
Vi ska ner till Rhodos snart och då hoppas jag på att kunna köpa en (eller två) kompisar till Olivträdet. Det har för övrigt vuxit ordentligt, mer än jag trodde i alla fall.



Så var det lite vårblommor



Jag har en förkärlek till penseer de lovar sol och vår när de kommer i affärerna, den blå är en överlevare i kruka och den gula är självsådd mellan plattorna.




Hoyan blommar igen, det luktar inte godare denna gången. Får nog ta och ställa ut den i uterummet en vecka eller så.

3 kommentarer:

Marina sa...

Jag är ju inte avundsjuk på dig som jobbar igen om jag ska vara ärlig. Men det trodde du nog itne heller. Så flitog du är som cyklar.
Mycket fin stockros. Dubbel!
De andra blir säkert fina nästa år dom är ju två åriga egentligen. De flesta i alla fall.
Hoppas datorstrulet får ett slut nu.

Jenny sa...

Du är så duktig du. och du kommer säkert att vara jättefin i din klänning. Nyss hemkommen från loppisen så nu är man ganska mör blir nog bara en dusch och sen rätt i säng. CYKLA LUGNT!!! Kramis

Anonym sa...

jättefina blommor!
en annan rör inte på sig särskilt mycket utan göder sittfläsket i stället...
hälsningar från nr. 11