fredag, juli 25, 2008

Fredag

Det är inte lätt att hinna med allt man vill hinna med och jobba heltid.
Denna veckan har jag bla. varit hos Maria som ska sminka och frisera mig den 9;e till Jenny och Tobbes bröllop. Det tog en hel kväll i anspråk men jag blev rysligt snygg så nu ska hon bara kunna göra om det igen.

Max ska på scoutläger och åker på söndag och igår var vi ute på en shoppingrunda för att inhandla stövlar, liggunderlag, kniv och kåsa mm trodde i min enfald att det skulle gå snabbt men efter tre timmar var vi alla varma och hungriga och upptäckte att nu har snart denna dagen med gått.

Idag fick jag sluta lite tidigare från jobbet för vi skulle vara i ett stall klockan tre.
Jag har inte ridit med nån reda sen jag var 15 år (och det är ett tag sen) och nu tyckte jag att det var dax att prova på det igen så jag gav min lillasyster ett presentkort till Sjögrens kultur & äventyrsridning på islandahäst när hon fyllde år.




I dag gav vi oss ut i Göingeskogen med våra respektive på en och en halv timmes ritt, vi njöt i stilla skritt eller hoppade lite lätt i sadeln i tölt.

Hela min stackars kropp ömmar och bakdelen i synnerhet efter en veckas cykling till jobb och nu detta =).

Önskar er en skön helg

3 kommentarer:

Jenny sa...

Herregud, har ni ridit. Kul för er...Märks att vi nästan inte har pratat alls denna veckan. Har ingen aning om vad som händer på 3:an.
Men vi ses ju snart vid skostället, då kan vi snacka//Kramis

Susanne Lindén sa...

Hej Millan!
Jag hade också problem i början med att spara mina digitalscrapp... först måste du spara det i scrappbloggen sedan gå in på arkiv och exportera i jpg-format... där väljer jag att "öppna" istället för "kör",men du kommer nog snart på det. Det kommer sanart bilder på mina senaste "betongprojekt". Det är väl underbart skönt att ta en ridtur i skog och mark...själv tycker jag det är mycket avkopplande.

Ha det gott i den sköööna sommarvärmen!

Susanne

Jenny Wallentin sa...

Hej Hej!

Trevligt att hitta hit :)
Många fina betonalster, verkligen!

//Jenny