söndag, juli 06, 2008

Framtids planer

När man ligger i solen och halvslumrar vandrar tankarna runt i hemmet, vad jag vill ändra på och göra om
tex måla byrån som står i sovrummet och byta gardiner till vita och kanske ett matchande sängöverkast till det. Lite shabby chic passar perfekt i där.
Vi har vita små fyrkantiga tavelramar i hallen där det behöver bytas innehåll i, lite nya foto på nära o kära.

Nää detta är höst göra, då är det roligare att fundera på trädgården, en tråkig 70-talshäck ramar in tomten och det enda trädet som fanns här, förutom syrenen, var ett fantastiskt plommonträd som var sprucken i mitten och hoptvinnad med järnrem dog för nåt år sen.
Jag planterade ett äppleträd när vi flyttade in men det kissade vår hanhund ihjäl efter ett år.
Träd behöver jag och sånt tar tid att växa upp och min kunskap är ringa i detta område, det är lättare att fundera ut en ny ingång till trädgården.

Om jag gjuter en stor platta och lägger framför grinden som en välkommenmatta, planterar en ros till vänster som klättrar och sätter armeringsjärn runt som stöd, som jag såg i Lasses trädgård.
Flyttar tunnan och ställer den till höger snett under syrenen och gräver upp en rabatt dit bla Riddarsporren ska flyttas till.
Då kanske man ändå får en lite lummig känsla när man går in.

Fast de flesta går in det andra hållet under karporten vid vedboden och där behövs lite nya plattor men de har jag redan som vi tog bort från ett annat ställe så det blir inte hemmagjutna där.
Anders har satt upp en vägg, för att gömma skottkärra och lite annat som behöver komma under tak, som behöver målas och skogsklematisen som är i en "vänta på rätt läge låda" behöver bara lite ny jord och bra stöd att klättra på sen är den ingången till trädgården med färdig.

Det är inte klokt vad man hinner med i solstolen, nu behöver jag bara några halvfina dagar sen är allt klart, eller?

4 kommentarer:

Tjohalia sa...

Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

Marina sa...

Härligt att läsa om andras planer tycker jag det ger mig idéer cokså. Vist kan man tänka mycket i en solstol! Det låter snyggt med platta, ros, armering ......

Anonym sa...

Tack för din kommentar! gillar dina bilder också :P

Jenny sa...

Vilka planer du har!! Ska ringa o kolla Uggla nu vi ses i eftermiddag. Kramis