söndag, juli 20, 2008

Fototriss

Veckans tema är gammalt, jag har många gamla ting runt mej men vill ta med något som är betydelsefullt för mej.

Det blev dessa här:



Min mans morfar fick denna i 50-års present, han var född 1898. Vi har haft den ganska länge men har inte hjärta att göra oss av med den så nu står den i uterummet, gammal och sliten men ack så skön att sitta i.



Min mormor och morfar fick en kaffeservis i lysningspresent, jag har fått det som är kvar av den, vågar inte använda den feg som jag är.



Mitt stora intresse är trädgård så en gammal rostig spade passar med bra, den är nerstucken bland gräset och är där som prydnad.

Här kan ni läsa mer om fototriss.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder, jag tror nog att kaffekoppen blir min favorit. Jag förstår om du inte vågar använda den, samtidigt är det ju lite synd att det är så.

annette sa...

Jättefina bilder, trevligt med saker som det finns historia bakom.

Spaden blev min favorit!

Ha det så bra!

annette

Nollan sa...

Härligt med gamla insuttna fåtöljer, förstår att det inte går att göra sig av med den heller. Den har ju sin historia. Koppen var ockås väldigt vacker. Men som bild blir favoriten den med spaden. Kanske för att jag drömmer om en egen trädgård att gräva i :)
Ha det bra!

Anonym sa...

Klart du ska använda kaffekopparna.. de ska väl inte bara stå där..
Så där tänkte jag oxså förut att man inte nändes använda.. kanske något skulle gå i kras.. men varför har vi fått allt gammalt.. klart de är till för att användas:-)
Gillade din kaffekopp riktigt mycket:-)
Tjingeling

Anonym sa...

Min favvo bland dina "gamla" bilder, blir fåtöljen. Gillade sättet bilden är fotad på. =)

Lena sa...

Snyggt! Om jag måste välja, så blir koppen min favorit. KRAMEN!

Anonym sa...

Sådana fåtöljer tycker jag är så fina,den mjuka formen.
Den kaffekoppen måste kaffet bli extra gott i. Så använd dom.
Ha det gott

Anonym sa...

Hej! Och tack för din kommentar ang mina Fototriss-bilder. :-)

Vilken härlig gammal fåtölj! Och så vackra kaffekopparna var på den tiden...

Anonym sa...

Kaffekoppen blev helt klart min favorit, jättefina bilder!