onsdag, juli 02, 2008

Foto triss

Bloggen exponerat har startat en fotoutmaning i fototriss där man får ett betsämt tema varje vecka och denna vecka är det djur.
Jag gillar att fota och tänkte hänga med i utmaningen för att se om jag kan lära mej ta kort på annat än blommor ;)

Denna veckans bidrag har jag tagit nu när vi var i Småland.




Mitt bland alla nässlorna var en överfull av dessa larver.




En humla




Aborrarna var inte så stora så de åkte i vattnet igen allihopans.


Knott är det djur som vi fick se mest av men de är så små och snabba att de enda man kunde fånga på bild var de söndermosade.

9 kommentarer:

Marina sa...

Det ser då mysigt ut där i Småland. Perfekt att ladda batterierna kan jag tänka.
Dina djurbilder ser hur fina ut som helst, vad mer ska du lära dig om att ta sådana?
Åker du och Anders själva till Springsteen eller är ni flera som åker ihopa?
Fem arbetsdagar sen ahr jag semester!

Anonym sa...

tack för den viktiga informationen angående glassbilen ; )
då får jag fjäska för mamma då så hon går ut och handlar åt mig. kommer den varje fredag eller varannan??

Britt sa...

Dina bilder av djur såg ju bra ut redan nu.//Britt

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Kul att du är med i Fototriss!

Jag tror dina larver och din aborre är ensamma av sitt slag hittills i veckans omgång =) Det är så kul att gå runt och se alla möjliga och omöjliga djur som ni lagt upp!

NinaH sa...

Gick ju bra med djur också!!;-)

Anonym sa...

Vilka härliga sommarbilder du har tagit. Jag gillar bild nr 1 mest, den ser så härligt saftigt grön ut på något sätt.

Ha en härligt solig Torsdag!

Carin

Anonym sa...

Det gick ju bra med annat än blommor också! :-)

Anonym sa...

Vilka härliga somriga bilder! Jag gillar mest abborren för den får mig att längta till att meta...och barndomen! Mysigt!!

//Anneli

Linda -Galleri Palla sa...

Ah vad kul. Inte helt omöjligt att jag hänger med på trissen. Gillar också att fota! Ha en fin kväll! Krstd-dagarna månne??