måndag, juli 07, 2008

En början

Måste visa att min ros som jag fick av Marina gillar sitt nya ställe, den växer bra.




Hon visste inte vilken sort det är men kallar den för "Ballingstorp" efter stället den kom från, den säga ha anor från 1500-talet.

Igår var en bra dag att börja röja, jag startade med karporten dvs sätta betonggrejorna i hylla, köra solstolen till loppis coh slänga allt skräp som blivit när vi betongat.
Hittade ett fat som jag glömt att jag gjort,så det blev en liten belöning direkt.





I dag har jag målat väggen och med hjälp av Anders lagt stenplattor vid grinden.
Ska börja gräva en rabatt där när jag får lust att arbeta nästa gång =)




Vet inte om jag ska göra en halvmåneformad eller fyrkantig rabatt, tror det blir bäst med lite rundad med tanke på att vi ska gå och hämta ved där hela vintern sen så man inte får för sig att trampa i den.

Nu tar jag en paus från trädgårdsarbetet, ska passa Måns nån timme sen blir huset fullt för vi ska grilla i kväll.

2 kommentarer:

Marina sa...

Så bra att rosen trivs. Rabatten hade jag nog gjort halvmåneformad. Det ser så fint ut när du har samlat alla betongsakerna tillsammans så.

Anonym sa...

Kul med betong.