lördag, juli 19, 2008

Planteringshörna

På rundvandringen i morse konstaterade jag att marken har blivit kall och jag frös ordentilgt i flipflop-skorna jag fick tag i på vägen ut, jag tassar runt i pyamas och de skor som står vid altandörren vilket inte alltid är mina egna.
Det gick snabbt idag inget nytt i blom utan bara mer och vackrare av det som jag redan visat.

Min planteringshörna håller på att bli så mysig som jag tänkte den skulle vara när jag började greja med den förra året, ni vet då det regnade bort och man inte kunde vara ute så mycket.









Stolen står i eftermiddagssol och där är skönt att sitta och filosifera lite när det behövs, bredvid är ett pytte "växthus" kanske mer växthylla, med lite tomater och gurka i. I år har det inte varit nån skörd att skryta med, tyvärr.
Lönnen måste jag plantera om, det samlas för mycket vatten i min betongkruka att jag vågar inte ha den kvar där även om botten är full med lecakulor är jag rädd den drunknar.


Järnfönstret fick jag av mina svärföräldrar och är tänkt att bilda en vägg tillsammans med murgrönan som ska växa upp på det, framför är en stockros som jag tror självsådde sig från förra årets blomma, jag flyttade den dit där den blir fin och lyser upp platsen till nästa år.
Bakom fönstret är min "vänta på rätt läge" låda, där är inte så mycket kvar i den som kan flyttas bara en julros men den får nog stå kvar där tror jag.

Tänk vad man kan se med nya ögon när man ser det på bild, jag ser direkt att jag måste göra nåt åt gräset som växer upp mellan stenarna, det är nämnligen så att jag hade lite bråttom när jag la dit de tegelstenarna som ligger längst ut att de blev bara ditlagda och inte grävde jag ut under som man ska med grus och grejor. Så kan det bli när man är "hajjalös" (skånska för otålig)


Vår sista semesterdag spenderade vi nere i Ystad tillsammans med några goda vänner som ligger på en camping där.
Barnen badade brr det var iskallt i vattnet men det bekom inte dom.






Ser ni att vattnet går mycket högre upp på vänstersidan om bryggan? Undrar hur det kan bli så och om det var så förra året med när vi var där?

I dag ska jag följa med Jenny och hennes familj på en shoppngtur ner i Skåne.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det har jag konstaterat ofta att det är först när jag har fotat något som jag riktigt SER!
Mysig hörna du har skapat åt dig och fönstret gick verkligen inte av för hackor - jättesnyggt.

mvh, Anja

Marina sa...

Supermysig blir din härna! Visst blir de tså att man ser saker på ett annat sätt på bild i bland. Jag har också bråttom när jag kommer på något. Då blir det snabbt men slarvigt gjort.
Nu är matcherna spelade och det var hur kul som helst. Vi vann inte någon match men vi gjorde mål i alla matcherna i alla fall och vi skrattade nog mest.

Britt sa...

Vad mysigt med en hörna. Plattan till betongbordet gillade jag.//Britt

Malin - I min trädgård sa...

vad fint det ser ut. Själv hålelr jag på och planerar mitt trädgårdsland... men det tar tid.

"Hiialös" heter det ju ;).