lördag, juli 12, 2008

Trädgårdstankar

Är det nu trädgården är som bäst?
Hoppas inte det men den är nästan självgående just nu, man behöver bara dra lite ogräs då och då, vattna de blommor regnet inte kommer åt och resten av tiden kan man bara njuta av vårens arbete känns det som.

Så då ger jag mig på det igen, arbetet med en ny rabatt, jag har grävt ut en halvmåneformad rabatt, köpt en spalje, ska bara gödsla jorden lite sen ska jag börja flytta på lite plantor som jag har i min "vänta-på-rätt-läge" låda





Det är en liten pallkrage med bla överbliven gräslök, rosenböna, jätte blåklocka, fetblad, prins Gustavs öga som jag satte för många av, krasse och en skogsklematis mm mm.
Det står ett gammalt järnfönster som jag vill att murgröna ska växa på bakom det, tänkte att det skulle bli snyggt.

Det blir skogsklematisen och en alunrot som jag flyttar dit först sen får jag se vad det blir.








Violerna blommar nu, en har smugit sig upp bakom luktärten sen är det en Australiensisk viol och sist Horn viol.






Min pion gillade inte att bli flyttad den har en del döda parti och jag vet inte om jag ska klippa bort det som jag ser dör eller om jag ska låta busken klara det själv och ta bort det när det ramlar av.
Bakom pionen ser man en röd tobaksplanta.





Stjärnflockan blommar nu liksom





grekvädd och





Hortensian.

Jag har fått inte mindre än två utmärkelser av Ninas Garden tankar, tack för dom de värmer!
Ska fundera på vilka jag skickar dom vidare till.

2 kommentarer:

Marina sa...

Det är så inspirerande att läsa om andras tankar och planer. Du är så flitig, det verkar som att du hinner hur mycket som helst! Fint blir det!

Jenny sa...

Grattis till dina utmärkelser!!
Tack för den goda kakan, måste få recept på den.
Klart ni ska hänga med nästa år, det ser vi framemot. Kramis