fredag, juli 11, 2008

Sommarjobb

Jag var på vår återvinningsstation och fyndade igår.





En gammal Singer symaskin för 50 kr och helt utan betänkligheter monterade jag bort maskinen för att byta ut till en betongplatta.
Nån som har tips på vad man kan göra med själva symaskinen?
Bordet ska stå på altanen som avlastningsbord när vi grillar.

Ja, då var det inget annat att göra än att sätta igång och bygga en låda som form och börja gjuta.





Det blev såklart lite mer än bordsskivan.





Bla ett rabarberblad på armeringpinne, resten visar jag när det är klart.





Det har regnat och varit solsken om vartannat och i alla fall blommorna gillar vädret för tom min taklök blommar nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kolla mitt förra inägg om Birgittas trädgård så kanske du får inspiration ang symaskinen.

mvh, Anja

Marina sa...

Vilket fynd! Lyckos dig, jag skulle verkligen vilja ha ett sånt stativ. Taklökar är så fina när dom blommar, jag annars också tycker jag.

NinaH sa...

Jag är också lite avundsjuk p dig för symaskinsunderredet....Grattis till fyndet! Och så vackert du fångat takökarnas blomning... Och du, Millan - jag har ett litet meddelande till dig på min blog!

Lily of the valley sa...

Tack ska du ha :D
Vilket fynd du har gjort!
Jag älskar taklökar, deras blommor är väldigt söta :D

Ha de gott
kram Lily