torsdag, juli 17, 2008

Mera betong




Symaskinsbordet är klart, skivan blev tyvärr lite för tunn, bara två cm tjock, är rädd att den spricker så jag får nog göra om den vid tillfälle. Men just nu njuter jag av den som den är där den står på altanen och pryder sin plats.






Min stora platta sprack, glömde bort att lägga armering i den så mitt i rabarbern blev det en spricka så jag la den vid sidan om grinden istället.






Fågelbadet blev däremot väldigt lyckat, ideen är egentligen Jeanettes men vi har inget hyfs utan knycker varandras ideer utan att blinka när vi skapar.



Jag hade tänkt gräva ut nåt ( en rabatt) runt tunnan och syrenträdet så jag åkte förbi Solhaga när jag skulle till stan idag för att se vad som fanns och jag lovar jag skulle bara titta....


Jag hade ingen aning om att de fortfarande hade en del växter på rean.....

köpte bla en Hosta, två Kaukasisk Förgätmigej som jag ska plantera runt tunnan. Där är morgon och kvällsol och jag tror att de ska trivas där.


Jag köpte även en H C Andersen ros, där var fler rosor för halva priset men det fick räcka med en.
Jag har nämnligen ingen aning om var jag ska plantera den, än.

6 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Fågelbadet blev ju jättesnyggt! Och jag gillade faktiskt den spruckna plattan också...

Anonym sa...

Fy 17 så himla snygga saker du skapar!Och att du har mage att visa dem så här offentligt borde vara straffbart;))))!!!

mvh, Anja

Marina sa...

Supersnyggt fågelbad! Jag ahr försökt komma på hur man kan göra ett sådant länge. Inte lyckats. Såg något liknande i Bäckaskog härom året.
Bordsplattan blev kanonfin. Är den så tunn att du tror den ska spricka eller är den för tunn för att passa ihop med underredet?
VIlka fnyd du gjorde på solhaga, inte värt jag åker dit. Jag har inte råd att handla nu.

Jenny sa...

Jag var borta och tjuvkikade på dina skapelser när du var i stan. Du är så duktig så.
Ha det så kul i Ystad imorgon.
Kram Jenny

Anonym sa...

Va fina dina betong saker har blivit och symaskins bordet är jag jätte avundsjuk på. Jag var på Jespershus i Danmark och där var det jätte fint med alla blommor. Där var bla. flera av HC Andersens sagor som var gjorda av blommor men mest taklök. Det är väl värt ett besök.
Kram mamma

Anonym sa...

Var finns det en endagskurs i betonggjutning i Skåne nu i höst? Jag vill ge bort en kurs i present och vi bor söder om Helsingborg. Jättefina alster!
Mvh
Ingrid