onsdag, augusti 04, 2010

Det var längesen


Det har varit den årliga loppisen här i byn vilket innebär fyra dagars bärande, uppackande, ställa till rättande och efter försäljningen kastande.
Jag tycker det är jättekul men i och med att jag arbetade blev det långa dagar där nere.
Om jag fyndade? Det brukar inte bli så mycket av det men i år hittade jag några fönster, ett bord, bok och jobbarbyxor som jag snabbt sydde om till trekvartslånga bra att ha i trädgården och det får man vara nöjd med.
Jag ska hämta några fönster till sen hoppas jag på att glasmästaren är nöjd och kan skära ut så det räcker till växthuset.

På mitt arbete är det nog som vanligt, sommarkaos, jag fick stanna över natten igår vilket innebar 18 timmars jobb utan paus, idag är jag något slö i tanken om jag får säga det själv.

Jag hoppas ni alla har det bra!

9 kommentarer:

Marina sa...

Skulle precis sms:a för att höra så du lever!
Jag ahr en klematis till dig. En som skjutit rotskott här. Jag tog hand om två och båda tog sig. Du akn få den ena. Mörklila klockformade blommor. Det är en viticella.

Har du gott om svart ormgräs? Jag ahr lyckats ta dö på mitt som jag fick av dig (förlåt!). SAtte det för torrt.

Kul att du fyndade lite på loppisen.

Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Välkommen tillbaka! Du verkar sannerligen ha haft fullt upp. Du har verkligen all rätt att vara slö i tanken. Det märktes dock inte på inlägget.
Kram!

Lena Andersson sa...

Kul med loppis.
jobba 18 timmar inte kul.
mvh Lena

Nettan sa...

Det var längesen.. Du har fullt upp förstår jag. Tänkte skriva en förfrågan på rosenknoppsidan under dagen så håll lite koll. Hade varit roligt med en träff nu när semestrarna är över..

Ha det gott.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Bara en liten hälsning...
så fin det blev på altanen!
Kram, Petra B.

Marina sa...

Jo, en cykeltur hade varit trevligt men det kan vara lite tajt med kvällarna i nästa vecka! Tisd o torsd har Oscar o Stefan träning så då kan vi inte förrän lite efter halv 9. Måndag ska vi till Ullared och onsdagen är inte Stefan hemma för då har de kick off med jobbet.

Kram!

Anjas Hill sa...

HejMillan!

Vilken vacker header du har!
Att hitta roliga saker på loppis är ju bara så himla roligt!/Anja

HelenJ sa...

Nej, inte blir det mycket bloggat på sommaren. Man har ju så mycket annat att göra än att sitta vid datorn. =)

Du är välkommen till mig den 28:e. Egentligen behövs ingen föranmälan eftersom alla tar med egen fika till knytis, men det vore ju kul att veta ungefär hur många som kommer, så dan före kan du ju skicka ett mail. Vi blir rätt många, så det ska bli jättekul!
Ha en fortsatt skön sommar - och ta det lite lugnt ibland med!
/Helen

gittan sa...

Vilken vacker header du har Millan! Kan tänka mig att det är mycket jobb med loppis men samtidigt gissar jag att det är lika kul som jobbigt. Extra skoj när man kan göra några fynd. Ha det gott / gittan