lördag, augusti 28, 2010

27 augusti = julafton

Fick ett mess häromdagen "att nu ska vi ha gräs vid häcken så du får komma och hämta det du vill ha..." det innebar minst femton meter rabatt som jag fick gräva upp och ta med mig.
Tjoho!



Jag hämtade två skottkärror fulla igår och det mesta grävde jag ner i mina rabatter, fyllde ut där jag tyckte det var tomt, där var tex rudbeckior, röd grekvädd,  alunrot, vita astilbe, lilja, kärleksört mm


Det jag inte visste var jag skulle sätta hamnade i pallkragarna.
Där är tre pioner kvar men de kräver lite mer planering så de kommer ner på rätt plats direkt och så finns där massor med fina vårblommor som med ska få flytta hit, om jag bara hittar alla.
Ja just det där är ganska mycket smultron med röda blommor, får se om de får plats i pallkragen de med.

Tack Jenny för alla blommor!

Som ni förstår var det rena julafton för mig här igår och det fortsätter idag med fortsatt grävande i eftermiddag och nu i förmiddag ska jag och Marina träffa några rosenknoppar på Bäckaskogs trädgårdsdag.


Ha nu en underbar lördag!

7 kommentarer:

gittan sa...

Vilken lycka att bara få hämta en massa fina växter sådär! Bäckaskog stod på makens och mitt schema idag också men här regnar det ganska rejält och vi vet därför inte om vi ska åka eller stanna hemma... Utflykt i ösregn är inte riktigt vad vi känner för, det är ju trots allt tio mil dit. Hur ser det ut hos er?

Anjas Hill sa...

Det behövs fler än en "julafton" och vilken tur att just du har fått en extra/Anja

Marina sa...

Härligt med julafton sådär i augusti.
Jag vill ha flera växter och nya växter men egentligen behöver jag inte så värst mycket.
LAddad med lite ny energi är jag nu i alla fall och jag ska ut och flytta rosenflockeln.

Tack för idag!
Kram!

Växthusmadam sa...

Julafton mitt i augusti - härligt!
Det passar väl nu till din nya växthushörna!!!
Växthusmadam

NinaH sa...

Wao! Vilken lycka!!
Alltså- din trädgård genomgår ju himmelsvida förändringar! Får vi komma på besök nästa år igen???;-)
Trevligt mötas idag! Jag åkte hem med mååånga kassar!;-)

AnnA sa...

Hej!
Härligt att få lov att fynda och gräva.
Jag gjorde en del fynd i Bäckaskog med, men de fynden gjorde lite hål i börsen...
Var du där med?...
Ha det gott!
hälsn
AnnA

Moa sa...

Herre gud vad snällt av henne att du fick botaniser o gräva hos henne. Klickade upp bilderna och det var himla mycket fint där och rejäla tuvor oxå.. kul. Ha en bra vecka /Moa