måndag, augusti 23, 2010

Om igår

Nä det blev inge vilodag igår även om det inte blev så mycket grävande heller.
Jag planterade min trollpil som jag köpte i våras och som har vuxit på sig bra i krukan.



Den står i en "tunga" framför häcken bredvid den uppstammade kornellen. Jag har kirskål i häcken så det är därför jag lämnat en meter med gräs bakom i hopp att det inte ska sprida sig inåt. Så lite grävande blev det, denna rabatten grävs ut allt eftersom jag har nåt att plantera där nästa gång blir det nog något lägre som jag kan sätta framför så rabatten får lite bredd och inte liknar en tunga mer.







Loppisbordet har fått gråmålade ben och bordsskivan klätt i plast. Tanken var från början att jag skulle klä den i en vaxduk men alla jag hittar är så färgglada och mönstrade då tar det uppmärksamheten från blommorna som står på bordet tycker jag så det får bli så här så länge.




Jag blev bönhörd igår och det slutade regna över Malmö igår när jag var och lyssnade och sjöng med Johan Vester (han från hipphipp) och Lars Winnerbäck, vi åkte tåg ner och det var smidigt och skönt att slippa parkeringsproblemen som brukar uppstå.

Jag jobbar bara så där lagom mycket denna veckan så jag hoppas på uteväder

Ha det gott!




2 kommentarer:

Marina sa...

Va skönt att det inte regnade på er!

Du jobbar ju på i trädgården som bara den. Kul!


Kram!

AnnA sa...

Hej!
Det är skönt att ha tur med vädret vid koncert!
Jag har varit ute under måndagen tills ovädret slog till.
Apropå mitt arbete, så var det felberäkningar i onödan (med omplaceringsbesked under semestertid...)- visst en del kommer att bli omplacerade, och det är trist, men var väntat, men såå många som ledningen först beräknat, stämde inte när en nitisk vikarie kollade upp underlaget.
Jag arbetar ju ute i hemtjänsten/hemsjukvården, och där varierar verkligen arbetsbelastningen vecka från vecka, men det är ändå en viss charm med variationen och mötena av de olika personligheterna i hemmen.
Vi kanske ses då på Bäckaskog. Jag ska stå i Rosensällskapets "monter" under dagen.
Ha det gott!
hälsn
AnnA