tisdag, augusti 24, 2010

Fortsättning på växthushörnan



Vi är olika Anders och jag, när jag gör något så går jag och pysslar lite, gräver lite och sen tittar jag o funderar en stund, krattar, gräver och efter en lång stund har jag kommit en liten bit på vägen.
När Anders gräver så gräver han och sen blir det klart, så igår när jag var på jobbet grävde han och la dit plattorna till trappan.
Nu blir mitt jobb att fortsätta jämna ut det och ordna till kanterna mot rabatt och häck.




Det blev lite mer rabatt trots att jag sa för ett tag sen att det var lagom då men detta är mer som att förlänga det som redan fanns, så det räknas liksom inte.

Just nu har vi satt upp ett provisoriskt staket så hundarna inte kan komma dit och få för sig att hjälpa till med grävningen men det är inte helt otänkbart att vi sätter upp något permanent där som stänger dom ute men jag tror jag vill ge dom en chans att visa det inte behövs.

Vi har en granne som säljer BMW och han är ganska sugen på att smyga hit och måla över pallkragarna eller i alla fall den ena, jag för min del tycker det känns lite charmigt att de är så slitna och att det står volvo stör mig inte alls, än, men kanske man tröttnar och målar de diskret grå eller nåt senare får se hur helheten blir när det är klart.
Vad tycker ni?

Nu ska jag kolla in hur ni andra har det sen ska jag slänga mig i soffan en stund.
Ha det gott!

5 kommentarer:

Marina sa...

Va det händer!
Ska blir spännande att se slutresultatet.
Det är ju jättebra att man kompleterar varandra och lite trädgårdshjälp av det slaget är ju bra. DÄremot vill man inte gärna ha den hjälp som hundar kan ge. Deras grävhjälp blir liksom oftast fel.

Kram!

gittan sa...

Jag tycker ditt projekt är jättespännande att få följa. Så fint det kommer att bli! Ang. att måla pallkragarna eller inte, de hålelr ju längre om du behandlar dem med något. Vill du inte måla så kan du ju olja dem istället. Hos mig hade det gärna fått stå Volvo på dem men inte BMW "skrattar" Ha det gott (blås inte bort) Kram gittan

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Kul med BMW och VOLVO och övermålandet, hehe.
Så fint det blir runt ditt växthus.
Kram, Petra B.

NinaH sa...

Wao! Vad mycket som hänt!!! Blir så fint!
Tihi. Grannen får väl blunda för konkurrentnamnet! Det är ju ni som bestämmer!!;-)

Malin sa...

Det verkar ju bli jättebra! Jag tycker VOLVO kragarna e super fina.
kRAM