tisdag, augusti 17, 2010

Något gammalt och något nytt

Nu är det perfekt trädgårdsväder, lite fuktigt, varmt och löfte om regn. Jag hade turen att sluta tidigt igår så det var bara hem byta om sen var jag ute tills det blev mörkt och då hade jag utöver det där vanliga med att rensa ogräs, som börjat växa igen, hämtat några fönster och varit inne i stan och hjälpt min mamma att bli av med krukor, plattor, jord och lite annat smått o gott som hon inte behövde mer.



Ville, min minsting, fick några tior som tack för bärhjälp av henne och han skrattade gott för han tyckte jag gjorde en dålig affär som bara fick gamla krukor.




Jag passade på att flytta om lite med och att börja drömma om trädgårdslandet. Mitt mycket minimala trädgårdsland som var en pallkrage stor fick packa ihop i våras när jag började på växthuset men jag har saknat min sallad och purjolök så den ska upp igen till nästa år.



En sådan här sk adventure kamera som är stöt, damm och vattentålig hittade jag till ett överkomligt pris och fick hem igår. Den är liten och nätt och om jag jämför bilderna med min gamla kamera så blir de något klarare i färgerna.
Jag ville ha en mindre kamera (egentligen vill jag ha en stor fin systemkamera...) som är lätt att stoppa i fickan och att den fungerar ner till fem meter under vattenytan är kanske inte nödvändigt men en kul grej till semestern. Jag upptäckte nackdelen med det lilla formatet redan nu i morse för någon har satt tumavtryck på linsen så bilderna blev lite suddiga i hörnet.



Jag har inga roliga bilder att visa från gårdagens arbete men vackra Mr Wren blommar tacksamt nu när inte solen bränner på för fullt.

I dag är jag ledig och det ska bli så skönt.
Ha det gott!

5 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Gamla krukor är ju de finaste! Och Mr Wren är en favorit, absolut.
Eva

Anjas Hill sa...

Vilka fina krukor!/Anja

Marina sa...

VIlken kamera! Vill se undervattensbilder sen, tagna av dig.

Gamla krukor gör sig alltid bra tycker jag.
Hur går det med glasskärandet?

Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Gillar minstingens kommentar. I barns ögon är nog gamla krukor ingen bra deal. Men du skulle nog tyckt att några tior var ganska skralt i jämförelse ;)
Hoppas du får en härlig, ledig dag. Kram!

NinaH sa...

Tjoff! Missade detta ditt senaste inlägg! Ju! F´låt!;-)
Precis en så´n kamera köpte jag också nu senast! Den är perfekt... för mig!;-) Tål ju väta, stötar osv.... Men som du satte jag också tumavtryck på linsen!;-) Trodde först att det var solstrålar som orsakat "det "diffusa" i kanten på några av semesterbilderna- tills jag insåg (och putsade linsen!;-)...)....;-) I övrigt är jag jättenöjd med kameran!!
God old Mr Wren!;-)