söndag, augusti 29, 2010


Det blev bara lite handlat på Bäckaskog i går, nån alunrot, benved och pumpa kom med hem men det är alltid roligt att träffa vännerna från Rosenknopparna och jag ska inte glömma att gräva upp ormgräs till dig, Marina.
Idag har det blivit en del grävande och skottkärran har gått varm mellan skurarna men nu tycker jag det känns så klart det kan bli för tillfället, i alla fall med plantorna från Jenny och rabatterna.

Jag har köpt duk att lägga ut under singeln men jag har inte varit och hämtat någon sten än och det får vänta ett tag, vi ska ju på semester snart så jag behöver tänka lite på tvätt och strykning i stället.

Ha en fortsatt skön söndag!

2 kommentarer:

Marina sa...

Stryka behöver jag också. Gillar det inte!
Kul att gräva, eller hur?
Jag gjorde ju inte heller så jättemånga inköp men inspirationen leder till en del omflyttningar.

Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Det verkar som att våra helger varit snarlika. Jag köpte också lite smått och gott på Bäckaskog. Vädd, vitlysing, buskpion och pelargonstickling blev det för min del.
Grävt har jag också gjort. Pionrabatten har äntligen blivit ordnat. Man blir lite mör i kroppen av att gräva, tycker jag. Eller du kanske är så vältränad att sånt inte bekommer dig?
Ha en fin vecka. Kram!