söndag, augusti 22, 2010

Söndag = vilodag?



Har ni sett att det börjar skifta färg där ute?
Vinet och benveden är ju nästan som vackrast på hösten när de går mer i rött än grönt, fast det är inte dax för det än.














Gårdagens utgrävning kom så här långt, ser inte mycket ut för världen men det var två släp till tippen med grästuvor och det tog sina timmar bara detta.
Vi kan inte göra så mycket vid vedboden än för där ska grävas ner kablar så jag får ström till växthuset och förhoppningsvis får vi kablar till det i början på veckan.
Jag hade gärna gått ut och fortsatt gräva på direkten men just nu regnar det här, jag har varit inne på tre olika vädersajter för att kolla in dagens väder och på två av dem ska det sluta framemot kvällen.

Det är inte för grävandets skull jag vill veta utan för vi ska ner till Malmöfestivalen och titta på Lars Winnerbäck i kväll, när vi såg honom i Ronneby regnade det så mycket att vi stod med vatten upp till anklarna och personalen fick bilda levande staket så man inte ramlade ner i de översvämmade bäckarna som finns i Brunnsparken. Det vill jag inte uppleva igen även om Winnerbäck var mer än bra.

I alla fall ser det ut att bli en innedag för mig idag och då kan man alltid passa på att städa och tvätta eller kanske bara läsa en bok.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Marina sa...

Det ser verkligen lovande ut med din grävning!

Jo, det regnar ju en del idag och där jag kollade skulle det avta vid 16-tiden. Men man vet ju aldrig med vädret....

Blir innesysslor här också. Kram!

gittan sa...

Du jobbar flitigt skulle jag vilja påstå. Att gräva bort gräs är inte det enklaste men med målet om något trevligare så känns det oftast inte motigt alls. Dagens väder är grått även på Skånes västra sida. Vi fick 2mm regn för drygt två timmar sedan men nu är det uppehåll igen. Hoppas det håller i sig både för er som ska till Malmö och för oss (läs maken)som vill få målat färdigt fönsterna, vi har bara ovanvåningen kvar. Själv hoppas jag på en dag i trädgården med lite rensning och frisering av diverse / kram gittan

Växthusmadam sa...

Ja, allt tar sådan tid i trädgården.... Det är ju inte bara att gräva utan som du skrev så ska man ju forsla bort allt också som man grävt upp!! Men det ser fint ut, kommer att bli en härlig oas i tillvaron!!!
Växthusmadam