onsdag, augusti 18, 2010

Nya idéer


I dag är jag riktigt grävarsugen, jag hade besök igår av en annan trädgårdstoka som dessutom är duktig på att omvandla flummiga idéer till praktiken. Så när jag berättade om hur jag skulle vilja ha mitt land så kom hon med lite handfasta råd och det kändes väldigt genomförbart, typ att det fixar jag på en förmiddag.
Men om man nu ska lära sig av historien så vet jag att så inte är fallet se bara hur lång tid det tar med växthuset, nu har jag nog alla fönster som behövs det är bara glasmästaren som ska ha tid och svärfar, som är hans hantlangare.

I dag står i alla fall regnet som spö i backen och det blir inget grävande här inte.
Det är en liten kulle som ska grävas ner ca 8-10 kvm stor och jag inser att det kommer ta lång tid att gräva bort först gräset och sen kullen men det är bara gräset som behöver köras bort för jorden tänkte jag spara till odlingslådorna.




Som ni vet gillar jag att drömma och planera och ibland blir det verklighet och ibland inte men just nu håller jag tummarna för uppehåll i helgen så jag kan börja på detta.

Ha det gott!

5 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Lite trist med allt regnande. Speciellt för dig som var ledig idag. Det är trots allt trevligare att vara ute och göra trädgårdsarbete i lite finare väder.
Hoppas att det blir bättre på söndag om du ska till Malmö då. Jag får se om jag kommer iväg. Har ju inte sett Winnerbäck i sommar, och Melissa ska ju också vara med så det vore kul.
Ha det gott. Kram!

HelenJ sa...

Ibland är det nästan drömmandet och planerandet som är det roligaste.....
Hoppas på uppehåll i regnet så du kan konkretisera dina planer! =)
/Helen

Marina sa...

Att planera o drömma är verkligen halva nöjet med trädgård.
Nu har jag jobbat tre dagar och nu längtar jag ut, vill gräva, drömma o planera.

Kram!

NinaH sa...

Håller tummarna för dig & projektet!;-)

Njut i din trädgård sa...

Drömma är väl det bästa tidsfördrivet i pausen och många pauser behöver man!!! :)

Trevlig helg!