fredag, juli 23, 2010

Småplock

Så här sista semesterveckan när Anders är på jobb har jag inte samma ro att ta det lugnt utan går och plockar och donar och rensar och då o då städar (dock inte så ofta) lite.
Om ni läste inlägget den 6 juli så såg ni hur det såg ut när jag klev ut från altandörren.




Efter lite pyssel med stol, eldkorg och armeringsjärn ser det ut så här nu. Vinet växer otroligt iår och får nu växa lite mer åt sidan med innan det går upp i taket.
Stolen köpte jag på en auktion utan att ha provsuttit i den för den är inte så skön att sitta i men platsen gör kanske att man vill stanna en liten stund iaf.
Eldkorgen hittade jag bland mina grannars sopor, nä jag rotar inte där *ler* men de hade glömt den ute i vintras och nu var den rostig och ving i benen så de vågade inte elda i den igen och skulle kasta den på tippen.



Som ytterkruka blev den perfekt.
Det är en Pepino som står i den något jag köpte förra året med löften om frukt, saftiga som kiwi och melon, direkt. Den har fortfarande inte visat nån tillstymmelse till att vilja ge skörd men så länge den lever finns det hopp.








Igår var jag bjuden till grannbyn på rose med tilltugg och jag hade en skön och mysig kväll hos Marina i hennes Lugnet fast det var väldigt mörkt att cykla hem och 70 km kändes mycket fort när bilarna susar tätt förbi så nästa gång ska jag beställa en taxi.

I dag är det lite svalare och kanske det blir av att jag åker och köper lite betong, det är så mycket jag vill göra att jag fått skriva upp alla idéer så jag inte glömmer dom eller så stannar jag i pyjamasen och går och småpular lite i dag med, vi får se.

Ni andra får ha en skön fredag!

4 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Det ser mysigt ut där i ditt lilla altanhörn. Stolen är i alla fall fin, även om den inte är så skön att sitta i.
Må så gott. Kram!

Marina sa...

Mysigt med stolen och det andra där i hörnan.
Pepino hade jag ett år men det kom inga frukter alls. Vet inte om jag gjord fel eller om de är svåra.

Tur att du kom hem helskinnad i mörkret i alla fall.

Det blev inge kokplatta idag. Måste kolla lite mer fakta på nätet först kom vi på. Tänk om man tänkte efter innan ibland, så bra det hade varit!

Kram!

Anonym sa...

Så inbjudande hörnet ser ut. Jag gillade at du anv. eldkorgen som ytterkruka, både snyggt och smart! Men din cykeltur lät ganska obehaglig, tur att du kom hem hel. Hoppas du fick en mysig dag idag med / gittan

Mittljuvaskafferi sa...

Ja vilken tur att du kom hem! imponerad att du vågar ut och cykla när det är mörkt. (jag är väldigt mörkrädd så jag hade tagit taxi direkt=0)
Det ser mysigt ut i hörnet...
Ha de bra!
birgitta