tisdag, juli 06, 2010

Jag gillar....

.....sommarkvällen efter en dag som denna när värmen inte har varit så tryckande utan ganska behaglig och efter dagarna på stranden måste man liksom vila skinnet och dammsuga ikapp efter tre fällande hundar nån gång. Jag har gått och pulat i trädgården stora delar av dagen och klippt ner lite gammalt här, dragit lite ogräs där och bundit upp några grenar från vinet som börjar bli ganska långt och nu har det börjat växa över på "taket" i pergolan.



Jag hade vinet på två stolpar av fem men satte ett till till vänster förra veckan för vi tycker om känslan av ombonat som det ger nu, rosen till höger är May Queen och jag vet inte så mycket om henne mer än att den blommar rikligt på svaga skott så rosorna känns för tunga och stora så jag binder upp dom för fullt.



Den ska nog bli några meter hög med så den bör växa upp en bit på taket den med.




Vi var nere på badplatsen häromdagen med hundarna så de fick bada något både de och vi gillade, idag har de fått sommarfrissa för de har blivit kammade och klippta och det gillas det med av hundarna för det blir mindre varmt och av oss för de fäller mindre.

Annars så gillar jag att vara ledig, är helt säker på att jag hade passat till lyxhustru i alla fall på sommaren när solen skiner och resten av familjen är ledig.

5 kommentarer:

Marina sa...

Härliga dagar!
Så fint det blir där med vinet som växer. Det är härligt när det blir lite lummigt och ombonat.

Ronja fäller lite nu men det är nog en fas till att vänta misstänker jag.

Får se om vi hinner ta "vår kväll" denna veckan. Kan du nästa vecka annars?


Kramar!

gittan sa...

Det kommer att bli riktigt fint när vinet boat in uteplatsen. Jag vill också ha ett vin men frågan är var? Lyxhustru under vår/sommarmånaderna - ja tack! Men inte resten av året =( Det har jag insett efter att ha gått arbetslös sedan dec. -08 att på vintern är dagarna vääääääldigt långa som lyxhustru. Ha en bra dag / kram gittan

Karin - Mina Rum sa...

Visst är det härligt att bara gå runt och "skrota"? Igår blåste det så mycket här att jag faktiskt höll mig inne en hel del.
Pergolan blir bara mer och mer inbjudande när vinet svingar sig upp.
Ha det bra och fortsätt njuta. Kram!

Marina sa...

Då gör vi ett fösök veckan efter nästa. Det ska ju inte vara något som stressar någon av oss, bara en trevlig grej tänkte jag.

Kram!

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Här har jag varit innan, men minns inte om jag skrev något då:-)
FIn bild på hund i vackert vattendrag. Önskar jag var där och fotade det hela! Är inbiten fotonörd...
Jag tror jag också hade blivit en förstklassig lyxhustru på sommarn;-) Och inte hade resten av familjen behövt vara lediga för det heller. Jag skrotar så bra själv;-))

Det är så himla härligt att bara vara....
Ha det gott, H.