måndag, juli 19, 2010

Växer som ogräs

Det är just vad det har gjort, när vi åkte för några dagar sen var det hur fint som helst och nu kommer jag att ha och göra ett par dagar fram men sämre kan man ha det än att ligga på knä i trädgården.
Fast ändå hur kan ett ogräs växa en halvmeter på några dagar?

Ni kan tro det var skönt i Stenbräcka det är en camping som ligger på Tjurkö, Karlskrona, och som vi har åkt till några år nu tillsammans med vänner. Det är en av Sveriges vackraste platser, så rofylld. Vi umgås, leker, badar, äter och dricker gott och tar en o annan tur in till stan för shopping allt på egna villkor.

Nu är jag inne på min sista lediga vecka och då väntar ogräsrensning, kiviksmarknad, kanske en cykeltur till grannbyn, Winnerbäck-konsert i Ronneby på lördag och så är jag post och husvakt så jag har att göra.
Önskar jag kunde stanna tiden lite.




3 kommentarer:

Marina sa...

Är det redan din sista vecka? Trodde du hade denna o en till.
Kan du onsdag eller torsdagkväll kanske?

Så fina bilder du har lagt i headern och så härligt det låter med minisemestern.

Kram!

NinaH sa...

Låter som ni har haft det rikti gott på Tjurkö - med omnejd! Tihi. Sen kommer man hem och då....;-) Men det är även rätt trevligt att avsluta semestern/ledigheten med lite trädgårds- och annat "hemma- pyssel"...? Ha det gott under din sista vecka (...också!;-)...)!

AnnA sa...

Ha det gott under din sista vecka -jag har börjat min första...
hälsn
AnnA