fredag, juli 09, 2010

Sol


Jag undrar om jag har haft så lata dagar förr som jag har nu, dagtid ligger vi på stranden och gör inte många knop och på kvällarna träffar vi familj och vänner grillar, umgås och mår gott.
Nästa vecka blir det lite mer då vi ska göra vårt årliga besök på Tosselilla så barnens leklust stillas och sen åka till skärgården i Karlskrona några dagar.


Det står i min trädgårdsbok att detta är en Penstemon choclate drop men nu när jag googlade på namnet så ser jag att det kan det verkligen inte vara då skulle den vara mörk på blomman och inte på stjälken och bladen, nåja den är söt och svår att fånga på bild så den kommer till sin rätt.


Pelargonen Vancouver centennial har tappat sin gröna färg på bladen och har nu helt röda blad ser lite fel ut mot den ljusröda blomman, men allt kan inte matchas färgskalan och även naturen kan göra sina missar. *ler*

Nu en samvetsfråga, kan man åka iväg på annat när man har 10-årig bröllopsdag?
Lite bakgrunds fakta är att vi inte har som vana att fira om det inte bara bli så dvs om det faller in på ledig kväll och det passar in förövrigt men 10 år är 10 år och en jämn och fin siffra.
Det är jag som har lyckats boka in en träff den kvällen och nu gnager samvetet lite grann trots att mannen bedyrar att vi kan fira på dagen i stället.

Ni får ha det gott i solen, nu ska vi till stranden

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pestemonen ser ut precis som min 'Huskers Red' tycker jag. Usch, det problemet känner jag igen. Vi hade 20 årig bröllosdag och jag var tvungen att ha ett större möte för mina säljare(jag har haft eget förr) och det var den enda dag som alla kunde. Det kändes inget kul fast maken påtalade att det inte gjorde något. Så mitt svar får ju bli att jo det kan man men det kändes inte bra! Nästa år har vi 25 (pensinärsvarning) och då ska det firas ordentligt hoppas jag =) Ha en härlig dag på starnden /gittan

Marina sa...

Den där penstemonen är absolut en penstemon men prova att söka på Husker red o se om det stämmer bättre. Jag skulle gissa att det är en sån nämligen.

Att fira bröllopsdagen dagen efter är säkert ok för din man. Du har bokat träff på den kvällen och det kan ju låta sådär llite halvskumt men jag förmodar att det inte är en man du har träff med utan några av samma kön. Tivoliparken kanske??? För visst är det den 14:onde?

Denna veckan har vi haft lite "händelser" men idag blir det en lat dag och i kväll blir det räkor i Lugnet är det tänkt. Borde kanske vara bättre på att träffa andra för att grilla o umgås men det blir inte så bara även om de tär jättetrevligt. De flesta vi känner bor en bit iväg och då är det inte bara så att "komma över".

Ha underbara dagar! Kram!

Smultronbo sa...

Gör det som känns rätt för er! Det finns inget rätt och fel tycker jag, så länge NI är överens.

Glöm inte Glassiären när ni åker till Karlskrona :-)

Kram C

Malin - I min trädgård sa...

Klart du kan göra annat på er böllopsdag om mannen tycker det är okej. Annars skulle han väl säga ifrån? För egen del är vi ganska dåliga firare, lite som du skriver - är det en ledig dag och så så hittar vi på ngt... om vi kommer ihåg ;-). Fast ja har ofta AMBITIONEN att vi ska hitta på ngt extra mysigt... I år har jag och min man varit tillsammans i 10 år, men vi har inget planerat. Fast vi har några månader kvar att komma på ngt :-D. Äh ha du roligt på din träff!

Kram M

Lena Andersson sa...

Håller med föregående talare ser ut som min Huskers red, ganska små blommor och flera stycken.
mvh Lena

Karin - Mina Rum sa...

Jag tycker att du har lyckats alldeles utmärkt att "fånga" din penstemon på bild. Den är jättesöt.
Ha det fint. Kram!