torsdag, juli 01, 2010

Semester

 Jag hörde på radion en diskussion om vilka semsterlöften man hade, jag har inga för jag visste inte ens att det ordet fanns men om jag skulle ha några hade det varit att till fullo försöka ta till vara på tiden och njuta av ledighet, sol, moln, trädgård, strand, god mat och såklart vänner och familj. Det löftet kan ju vara för hela året men om man tänker på att tiden och ljuset är mer på ens sida nu är det större chans att man kan uppnå det.
Så nu vet ni vad jag gör om dagarna.
Idag blir det en liten stadsrunda till frisören med alla tre barn sen om väder tillåter ska vi ner till Österlen med fikakorg.



Ha det bäst!


Ett litet tillägg med att njuta av allt detta ingår vilan för kropp och själ, det är så jag kopplar av att ligga i solen, rensa lite ogräs eller dricka en kopp kaffe med mina vänner under pergolan. 
Genom att bara vara.

5 kommentarer:

Karin - Mina Rum sa...

Jag tycker att det där med semesterlöften verkar lite bakvänt. Semesterönskningar låter bättre.
Ha det bra. Kram!

Marina sa...

Jag är kluven till sommaren ibland. De tär så mycket man "bör" göra. Vara ute, grilla med vänner, stranden, roliga ställen........Just nu känns de tosm att dagarna bara går och jag gör ingenting. Vill ju inte planera en massa eftersom året i övrigt är så inrutat men samtidigt så finns en risk att det inte händer ett dugg då.
Hm, någon kanske rycker upp mig så jag kommer i gång med sommaren???

HA en härlig dag och vi hörs om en kväll i nästa vecka. Kram!

gittan sa...

Här struntar vi i det mesta när det är sommar och semester, vi tar dagen som den kommer och njuter av att finnas här och nu. Känner vi för att ta en dagstur till havet, Danmark eller Österlen eller för att sticka iväg för några dagar så gör vi det. Det är skönt att få bara vara och väldigt viktigt för välmåendet tror jag. Fortsätt njut / kram gittan

Anjas Hill sa...

Och det Millan kan ju inte handla om löften utan Livet man lever!/ANja

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Att vara, att njuta stunden utan måsten och dylikt, utan att ens försöka hinna med mycket, det skulle man kunna lova sig, om man nu måsta tänka i dessa banor med "löften". Solig sommarkram, Petra B.