söndag, juni 27, 2010

Semester

Nu, äntligen, är det semester.
Jag jobbade den sista turen idag och den var evighetslång, ett tag kändes det som hjärnan redan var hemma och bara kroppen var där och gjorde sitt jobb tur jag har bra jobbarkompisar. *ler*
Det är i alla fall helt perfekt väder att gå på semester i och det verkar som det ska hålla i sig så det blir stranden för våran del i morgon sen får vi se vad som händer, vi har lite inplanerat annars är det bara att försöka koppla av och njuta av ledigheten som gäller.

Midsommar firade vi här som vi gjort de sista fem åren med våra grannar på gatan (i år var vi 25 personer), dans kring midsommarstången på badplatsen med kaffekorgen sen hem till någon (vi turas om) och äter ett traditionellt midsommarbord som utökats med goda sallader och gratänger, mycket mat och god mat.




Dagens trädgårdsrunda var kul för denna har jag glömt att jag har satt, jag har glömt var den kommer ifrån och jag har glömt vad det är för en sort, kan någon hjälpa mig?
Minnet är bra men lite väl kort ibland.



Vit stjärnflocka

Nu ska jag går ut och sätta igång vattnet det har blivit ganska torrt idag sen sätter jag kanske mig i solstolen och läser en stund, vi får se vad det blir jag har ju några veckor på mig att ta det lugnt på.

Ha det bäst!

5 kommentarer:

Marina sa...

Den där lilla sötingen kommer nog från mig. Är den ett par dm hög? Porslinsklocka heter den eller codonopsis clematidea.

Underbart att gå på semester nu! Vi har varit på stranden idag och i morgon blir det nog till att vila skinnet lite. Vi har itne så mycke tinplanerat alls men några fler turer till stranden lär det ju bli om vädret håller i sig. Ska även till Köpenhamn en dag och så ska jag ju träffa dig en kväll.
Vi hörs om det.

Kram!

gittan sa...

Det låter som en härlig midsommar. Gott att gå på semester kan jag tänka när vädret är som det är nu =) Havet låter härligt men det lär nog dröja för min del. Det har sina nackdelar med att barnen blir stora =( Numera är ingen intresserad av att åka till havet med mig (förr om åren bodde vi i princip på stranden hela sommmaren) Nu är det kompisarna som gäller (och visst hamnar de på stranden) eller pojkvännens pool. Inte utan att man känner sig lite ensam och överflödig när man går här ensam och latar sig "skrattar" Hoppas ni får en härlid dag idag med. Själv ska jag ut i trådgården och kanske kidnappar jag maken till kvällen och kör till stranden med honom =D

Anjas Hill sa...

Ha det fortsatt gott i semestern!/Anja

Karin - Mina Rum sa...

Det är väl perfekt att ha börjat semestern precis nu när vädret inte kunde vara bättre?!
Undrar om din söta lilla klocka är en likadan som jag köpte på Kjugekull. Jag får jämföra med dina bilder sedan när min slår ut.
Kram!

Madicken sa...

Hej vännen och grattis till semestern! Hoppas att ni inte brände er idag på stranden, det är lätt hänt! ;O)

Läste ditt inlägg om sorger och tragedier. Det är jättetungt när folk man känner drabbas, men man får försöka fånga tiden här och nu så mycket man kan och finnas till hands när det behövs.

Kram Victoria