onsdag, juni 09, 2010

En snabb titt


Jag hoppas syrenen inte blommar av till fredag då det är skolavslutning, det ska liksom vara så att man har syrener på bordet och det doftar gott i hela huset.
Jag sitter nu och har egentligen inte tid att skriva men kan inte låta bli, ska om en stund köra dottern till avslutningsmiddag, hon går ut nian, och sen köra  vidare till festival i Norje några mil härifrån. Jag ska jobba där och kommer inte tillbaka förrän efter helgen. Så jag missar skolavslutningen i år.

I dag har det kommit upp några fönster på växthuset, tänk vilken lyx att gå till jobbet och när man kommer hem sitter det några rutor där, undras så om de blir putsade till söndag med...*ler*

Jag tänkte jag skulle berätta att jag var inbjuden på bloggträff förra helgen och träffade några för mig nya bloggare, det var hur kul som helst att få komma dit och träffa alla och bland det bästa av allt var att man märker att det finns fler än jag (och några till...) som ligger på marken och krälar för att ta ett bra foto på en blomma eller måste fota den goda kakan innan den äts upp eller alla gruppfoton som bara måste tas.
Nu har jag ett helt gäng nya bloggar att besöka men det får tyvärr vänta till nästa vecka.

Ha det bäst!

5 kommentarer:

Med fingrarna i (j)orden sa...

Visst tillhör vi ett eget lite "nöridgt" släkte, vi trädgårdsbloggare - men många tar också så fina bilder. Jättegulligt fågelbad. Ha en mysig SRF, min son hoppade över i år, kanske därför som vädret inte vill?
Eva

gittan sa...

Jag fotograferar fortfarande helst inte när grannarna ser mig, undrar hur många år det ska ta innan jag slutat bry mig på vad de tänker ;P Hoppas du får en fin helg trots arbete/ kram gittan

Annika Christensen sa...

Vilket fint fågelbad...
Att få tid till att blogga är lite svårt just nu.
Ha det gott
Annika

Anjas Hill sa...

Oj, så fint fågelbad! Den är förstås tillverkad av damen själv?!
Visst är det mysigt att träffa likasinnade!/Anja

HelenJ sa...

Ja, visst är vi trädgårdsnördar/bloggare ett släkte för sig.... Tur det finns likasinnade som förstår varför man bär sig så knepigt åt =)
Ha en trevlig helg i Norje - hoppas vädret bättrar sig!
/Helen