lördag, juni 05, 2010

Lådan

För några år sedan byggde Anders en låda till mig på ca 2x1 m av överblivna brädor anledningen var att Rocco, den stora hanen,  kissade ihjäl allt jag satte i marknivå.


Efter många omändringar ser den ut så här idag med Aklejor, Humle, Alunrot, viol, Iris, jordgubbar och olika sorters gräs.
Där det är tomt är det tänkt att jag ska sätta nåt i limegrönt och jag fick inspiration på Gittans blogg så nu är jag på jakt efter mer Alunrot i både lime och orange, tror att det hade gjort sig bra där.
Jordgubbarna ska inte vara kvar utan flyttas bort till växthuset

 I hjärtat som står där har en spindel flyttat in



Trots att växthuset fortfarande är utan glas kan jag sätta mig i det en stund och fundera på hur jag ska ha allt i det när det är klart. Det enda som finns i det är mitt taklöksträd och en stol. Kan verka lite tokigt kanske men jag gillar att sitta där.




















Jag gillar trädet med jag köpte det på Rhodos för två år sedan och det verkar gilla mig med för det växer och frodas som bara den.

Ha det gott!

3 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Hejsan Millan!

Det är märkligt, men oftast blir de byggen som föds av praktisk nödvändighet också de finaste. Kanske inte till att börja med alltid, men man finputsar ev brister och vips! - en supersnygg produkt är född! Som din! Gôrfin!
På rikssvenska JÄTTEFIN!
Du visar riktigt inspirerande bilder! /Anja

Susanne Lindén sa...

Härlig planteringslåda med vackra växter i...kanske ska pröva något liknande för jag har också en stoooor hanhund som gärna kissar på det mesta i markhöjd.

Ha det gott!

Lena Andersson sa...

Inte tokig helt normal, känner igen mej i det du skriver : )
mvh Lena