torsdag, juni 03, 2010

Det går bra nu


Tänk vad lite sol kan göra, det är så man kommer ifatt sig själv på alla plan. Igår var en sådan dag då många knutar löste sig.
På växthusfronten fick vi hit de sista fönstren och en glasmästare har lovat komma och hjälpa mig skära och sätta i glasen.
Kusin Daniel håller på med ett vattenprojekt som ska vara utanför växthuset, vet inte riktigt hur eller ens om det bli så men i tanken verkar det bli bra.
Övriga trädgården fick sig ett ordentligt lyft från all ogräs och några perenner blev planterade och växtboken uppdaterad så jag kommer ihåg var de sattes.
Näsan blev så där lagom rödbrun och kroppen satt riktigt bra i solstolen.


Nu ska jag avsluta min frukost, byta tvätt i maskinen sen går jag ut igen några timmar. Tänkte ta framsidan och snygga till där med, därefter kallar arbetet.
Ha det bäst!

7 kommentarer:

gittan sa...

Det låter spännande med ett vattenprojekt. Jag hoppas verklgien att vi får många fler dagar som gårdagen för nu har jag tröttnat på regn och kyla. Här bär det också ut om en liten stund (ska bara göra ett snabbt inlägg) nu har jag bara ett par plantor kvar att kruka sen ska det rensas i planteringarna så att de klarar sig utan allt för mycket omvård ett par veckor framöver. ha en fin dag / kram gittan

Marina sa...

Härlig energi du gick efter gårdagen! Jag laddade mig också och det var skönt.

Vi hörs under lördagen för mer exakt tid. Kram!

Karin - Mina Rum sa...

Inte klokt vad lite bra väder kan göra för humör och energi. Och det ska visst hålla i sig till helgen också. Man tror ju knappt det är sant.
Kram!

Camilla sa...

Nu är det verkligen underbart! Vi höll på att misströsta! Vår första vår här och så är det varmare i Norrland...
Men men, den svala våren har ju gjort att allt blommat så länge, det är ju härligt!
Hoppas nu bara värmen stannar ett tag till, lite trädgårdsarbete hade jag tänkt hinna med i helgen!
Ha det gott!
Kram Camilla

Nettan sa...

Det är väl skönt när man känner att man har gjort allt det där man har velat ( en del i alla fall ). Ska bli riktigt roligt att se växthus o sånt senare.. Knopparna får väl komma o våldgästa dej senare.

Ha det gott.. // Kram Nettan

NinaH sa...

Ja oj vilken vederkvickande verkan solen har- på både oss och växterna!;-)
Spännande läsa om växthusprojektets framskridande. Väntar ivrigt på bilder!;-)
Synd du inte kan vara med i morgon. Vi ska tänka på dig också!;-)

Erika sa...

Det låter som en underbart härlig dag i en trädgård, precis så som man vill ha det.