måndag, juni 14, 2010


I dag var det knepigt att ta sig in på blogger och ibland är det stört omöjligt att lägga upp bilderna där man vill ha dom, har ni med märkt det?

Nu är jag tillbaka från några dagars camping och festival-liv, jag har haft så otroligt roligt att vi har redan nu bestämt att vi ska dit nästa år igen.
Det blåste ganska rejält här i helgen och det märktes i trädgården när jag kollade runt idag. En glasruta har sagt adjö och vildvinet har med nöd och näppe klarat sig från att brytas av på mitten, hade det inte varit för all grus jag har i ögonen hade jag gått ut direkt och grejat i ordning det men av någon anledning är det lite segt idag.

Jag känner mig fullständigt nöjd med att bara går runt med kameran och njuta av det slagit ut i min frånvaro



Colorado akleja Silver Queen


fick några blandade aklejfrön och detta är en som kom upp



Rosorna står i knopp liksom pionerna som vägrar slå ut, men allt har sin tid och nu har jag nedräkning inför semestern bara åtta arbetsdagar kvar så jag är glad och nöjd med allt *ler*.

Jag tror att jag ändå ska gå ut och plocka lite glasskärvor och ogräs man brukar piggna till då.

Ha det gott!


4 kommentarer:

Marina sa...

Så fina aklejor!

Trist med glasrutan men sånt kan ju hända.

Här har det varit lugnare idag och det tackar jag för. Hatar blåst!

Skönt att du snart har semester.

Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Blåsten i lördags var inte roligt alls. Hos mig knäcktes det också en hel del.
Låter kul med din campingtour.
Ha en trevlig vecka, Kram Petra B.

Karin - Mina Rum sa...

Fantastiskt med alla aklejor som du visar upp hos dig. De är ljuvliga, och har verkligen en speciell plats i mitt hjärta.
Kram!

gittan sa...

I lördags blåste dte minst sagt rejält, stackars växter. Gillade din vita Akleja skarp! Kan man kanske få tigga till sig några frön när den blomamt över? Semester låter som en bra ide`/ gittan