torsdag, augusti 13, 2009



Där ser man, det var tur jag inte drog upp den felplacerade stockrosen som jag berättade om här. Så här vacker har den blivit och inte så himla hög heller, ibland kan fel bli rätt.
De enkla har helt klart blivit favoriter speciellt efter en sådan här sommar med regnskurar när de fyllda nästan ruttnar bort innan de slagit ut.




Denna Allium Nigrum blommar med nu, synd bara att den sprider sig så attans och det är att svårt dra upp dem som poppar upp överallt.

Annars har vi haft fullt upp med att möblera om på killarnas rum, bägge kände för lite förändringar och samtidigt som vi tog tag i detta fick vi besked om att det kommer 6 ton makadam i det närmsta.
Vi har nämligen byns fulaste uppfart, den är ganska stor ca 70 kvm och där är packad grus på den men nu ska det bli förändring även där med sten och plattor och ett fint staket till soptunnorna.

Det är lättare att ha semester och ta det lugnt i solsken.

Imorgon är det min sista semesterdag och den ska jag tillbringa på stan för att försöka hitta skolväskor, extern hårddisk och lite annat.

8 kommentarer:

Erika i Villa Lilja sa...

Hoppas du njuter ordentligt av din sista semester dag och skämmer bort dig själv lite. Lite nyfiken på din Allium Nigrum. Vi har en sådan ful liten allmänningen utanför vår tomt. Behöver något som kan sprida sig där, kan den passa kanske??
Kram

NinaH sa...

Fin Stockros!
Vilt spridande A. nigrum ... Hm.... Hur långt kan de "sprätta" måntro?!?! Ett par mil norrut... eller...????;-) Hm.....

gittan sa...

Alliumen var ju söt men jag förstår "problemet" Även om man gillar en växt så vill man inte att den ska sprida sig hejdlöst. Så fint det kommer att bli vid er pergola med den nya spaljen. Druvor vill jag verkligen ha och Himrod är en bra/god sort. Ännu en make med ideér! Med hjälp av min hoppas jag få en plats för Himrod nästa sommar. Vi har en del att skissa på i vinter. Njut nu av din sista semesterdag / kram gittan

Marina sa...

Visst är stockrosorna fina!

Låter spännande med nya uppfarten (men fulast ibyn??????? Vi har fulast i vår lilla by i så fall!)
I helgen ska vi försöka hinna med att åka till Ivö och /eller ta en tur med båten. Hinna o hinna, det hänger mer på vädret faktiskt.

Ha det bra!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

semester har gått fort i år..nu är man tillbaks i de vanliga gängona i gen!
~~Trevlig Helg~~
♥Mamma Millan♥

Mittljuvaskafferi sa...

Jätte fina blommor du hade! om du lyckas dra upp en vit allium Nigrum skulle jag få tigga en sådan då=0)
Mina stockrosor är inte alls fina i år det är något som äter upp bladen.
Hoppas du han njuta lite av sista semesterdagen.
Kram!

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Söt Allium, verkligen.
Semesterveckorna svischar förbi alldeles för fort ;O(
Njut av helgen!
Hälsningar, Petra

Annika Christensen sa...

Allium som sprider sig älskar jag.
Har du inte lite frön över då?
Passar bra på min ramslöksäng för den liknar ju den. Vet du vad den heter?
Vill ha vill ha....

Annika